Boeing, unul dintre cei mai mari producători de avioane din lume, va desființa aproximativ 17.000 de locuri de muncă în contextul prelungirii unei greve care a blocat producția modelelor 737 MAX, 767 și 777. Această decizie reprezintă 10% din forța sa de muncă globală. CEO-ul Kelly Ortberg a argumentat într-un mesaj adresat angajaților că măsura este necesară pentru a se adapta situației financiare dificile prin care trece compania.
Ortberg a subliniat că reducerea forței de muncă este esențială: „Ne resetăm nivelul forței de muncă pentru a ne alinia la realitatea noastră financiară și la un set mai concentrat de priorități”. Reducerile vor afecta atât managerii, cât și angajații de rând.
Compania se confruntă, de asemenea, cu o amânare a livrărilor pentru noul model 777X, acum planificate pentru 2026, din cauza întârzierilor cauzate de grevă și probleme de certificare. În același timp, Boeing raportează pierderi semnificative, estimate la 5 miliarde de dolari înainte de impozitare pentru activitatea sa de apărare și programe comerciale, așteptându-se la rapoarte financiare detaliate pe 23 octombrie.
Din cauza grevei începută la 13 septembrie de 33.000 de muncitori de pe Coasta de Vest a SUA, Boeing întâmpină o presiune financiară crescută și riscă să piardă ratingul de credit valoros. Gigantul aeronautic a depus recent o plângere la National Labor Relations Board acuzând sindicatul mecanicilor de lipsă de bună credință în negocieri.
Thomas Hayes, manager de acțiuni la Great Hill Capital, consideră că planul de concediere ar putea crea presiune pentru încheierea grevei, întrucât lucrătorii ar prefera să nu fie printre cei disponibilizați. În plus, Boeing a anunțat încetarea programului său de avioane de marfă 767, planificat pentru 2027.
Cu datorii în valoare de aproximativ 60 de miliarde de dolari, Boeing explorează opțiuni de atragere de capital, vehiculându-se o posibilă vânzare de acțiuni și alte titluri de valoare. Surse afirmă că aceste măsuri ar putea aduce companiei întrre 10 și 15 miliarde de dolari, necesare pentru a menține ratingurile financiare la un nivel acceptabil.
CEO-ul Ortberg încearcă să calmeze tensiunile interne și să răstoarne imaginea pătată a companiei, subliniind că Boeing adoptă decizii strategice importante pentru a depăși actualele provocări financiare.