Tesla Cybertruck, unul dintre primele pick-up-uri electrice, este subiect de controversă în Europa, militanții pentru transport semnalând dimensiunile și pericolele sale pentru infrastructura rutieră europeană, potrivit unui articol din The Guardian. Vehiculul ridică probleme de înmatriculare și reglementare, din cauza normelor stricte de siguranță care interzic marginile ascuțite și impun limite de viteză vehiculelor cu o greutate mai mare de 3,5 tone. Conform specificațiilor din manualul Tesla, Cybertruck are o greutate de 4 tone, comparativ cu un autoturism obișnuit de familie care cantareste în jur de 1,9 tone.
În acest an, Cybertruck-urile au început să fie observate pe drumurile europene, stârnind îngrijorări în rândul activiștilor din domeniu. O scrisoare trimisă Comisiei Europene și autorităților din Republica Cehă, unde un astfel de vehicul a fost recent înmatriculat, solicită retragerea acestor mașini de pe drumurile publice din UE. James Nix, reprezentant al organizației Transport & Environment, a declarat: „Camionetele supradimensionate sunt acum din ce în ce mai importate și aduc pericol pe străzile noastre”.
Tendința consumatorilor europeni de a alege vehicule mari, similare celor din America de Nord, este frânată de reglementările stricte privind siguranța și emisiile. Totuși, printr-un mecanism de „omologare individuală a vehiculului”, mașinile importate pot evita verificările mai riguroase impuse de „omologările de tip”. Aceste rute alternative de omologare au stârnit discuții privind legalitatea înregistrării Cybertruck-urilor în Europa.
Un exemplu notabil este înmatricularea unui Cybertruck în Republica Cehă în luna iulie. Deși vehiculul a fost modificat pentru a respecta normele privind iluminarea și a proteja pietonii de marginile ascuțite, se pare că acesta nu respectă limitările de greutate. Cu un transport de patru pasageri cu greutate medie sau cu încărcătură precum mobilierul, greutatea vehiculului ar depăși 3,5 tone, necesită un limitator de viteză conform legislației.