Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila a intrat în proces de reasfaltare pentru a patra oară, folosindu-se o nouă rețetă de mixturi bituminoase, adaptată specificului structurii unice din România, conform Agerpres. Circulația a fost deviată începând de miercuri, 9 octombrie, pe banda 1 de rulare pentru ambele sensuri, potrivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Buzău.
„Au început lucrările de asfaltare pe Podul de la Brăila, DN2S, km 4+500 – km 6+600, – sensul Tulcea către Brăila. Devierea traficului rutier de pe Calea 2 pe Calea 1 la km 7+000, cu revenire în Calea 2 la km 3+000. Circulația rutieră se desfășoară în ambele sensuri cu restricție de viteză de 30 km/h. Lucrările de asfaltare vor dura 6 zile iar semnalizarea se realizează cu balize direcționale și lămpi de culoare galbenă intermitentă pe timpul nopții”, a transmis Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău.
Inaugurat pe 6 iulie 2023, podul este cel mai mare construit vreodată în România și al treilea ca dimensiune în Europa. La scurt timp după inaugurare, au apărut primele probleme legate de valurirea asfaltului.
Purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Șerbănescu, a declarat că pentru reasfaltare se va folosi o rețetă de asfalt testată într-un laborator din Italia. „De data aceasta, așa cum susține constructorul, este o rețetă asfaltică nouă, care a fost testată într-un laborator din Italia, un laborator european mare. Constructorul spune că această rețetă de asfalt va rezista și nu vom mai avea problemele de până acum, că se va comporta astfel la traficul rutier, inclusiv traficul greu,” a menționat acesta.
Pe lângă asfaltare, Podul mai întâmpină și alte dificultăți, precum tasarea rampei de acces către viaductul care duce spre pod, observată din nou în martie 2024. Această problemă este abordată de constructorul WeBuild prin forarea a 40 de stâlpi, conform celor explicate de Alin Șerbănescu. „Tasarea a continuat și iată că, anul acesta, s-au adăugat încă 10-15 centimetri față de tasarea astupată de ei anul trecut”, a explicat Șerbănescu.
Problemele apărute afectează partea de confort a circulației, însă stabilitatea podului nu este compromisă. Ministerul Transporturilor a decis să nu recepționeze lucrarea până la rezolvarea completă a neconformităților, după cum a declarat ministrul Sorin Grindeanu. Costul inițial al proiectului, realizat de asocierea Astaldi S.P.A. – IHI Infrastructure System Co. Ltd., a fost de 1,996 miliarde lei, fără TVA.