Autoritatea americană pentru siguranță în transporturi (NTSB) a avertizat că mai mult de 40 de operatori străini de avioane Boeing 737 ar folosi avioane cu componente ale cârmei care pot prezenta riscuri de siguranță. Acest anunț, transmis de The Guardian, vine după ce săptămâna trecută NTSB a emis recomandări urgente privind posibilitatea blocării sistemului de control al cârmei pe unele modele Boeing 737, în urma unui incident de pe un zbor al United Airlines din februarie.
Pe lângă acest incident, NTSB a aflat că în 2019 doi operatori străini au suferit probleme similare, cauzate de mecanismele de ghidare a cârmei. Jennifer Homendy, președintele NTSB, a exprimat îngrijorarea că alte companii aeriene pot să nu fie conștiente de aceste riscuri, menționând acest fapt într-o scrisoare către şeful Administrației Federale din Aviație (FAA), Mike Whitaker.
NTSB este în curs de investigare a unui caz în care pedalele de cârmă ale unui Boeing 737 Max 8 al United s-au blocat în poziția neutră la aterizare pe aeroportul din Newark, incident în care niciunul dintre cei 161 de pasageri și membri ai echipajului nu a fost rănit.
Autoritatea a mai declarat că până la 271 de piese de impact ar putea fi instalate pe aeronavele aflate în serviciu operate de cel puțin 40 de transportatori străini. Alte 16 piese ar putea fi instalate pe aeronave înmatriculate în SUA, în timp ce 75 de piese ar fi fost utilizate în instalări ulterioare achiziționării.
Homendy a subliniat că FAA nu a tratat problema cu seriozitate până la raportul de recomandare urgentă de săptămâna trecută. În răspuns, FAA a afirmat că ia recomandările NTSB în serios și și-a propus să efectueze teste suplimentare pe simulator în octombrie. Vineri, o comisie de revizuire a acțiunilor corective a FAA s-a reunit, iar agenția a declarat că va convoca întâlniri cu autoritățile aviației civile afectate pentru a oferi informațiile necesare.
United Airlines a confirmat că piesele de control ale cârmei au fost utilizate doar în nouă aeronave 737 achiziționate pentru alte companii, iar componentele au fost înlăturate la începutul anului. NTSB a mai precizat joi că niciun avion 737 al companiilor americane nu funcționează cu aceste mecanisme afectate, instalate pe modele 737 Max și unele 737 NG anterioare. În august, Boeing a informat operatorii 737 afectați privind posibilele probleme ale sistemului de ghidare a cârmei.