O chinezoaică a relatat pe rețelele sociale experiența neplăcută avută în timpul unui zbor Cathay Pacific, după ce a fost hărțuită de un cuplu aflat în spatele ei, ca urmare a rabatării scaunului său. Compania aeriană a anunțat că cei doi pasageri din Hong Kong au fost interziși să mai călătorească cu aeronavele sale, subliniind toleranța zero la comportamentele agresive față de ceilalți pasageri.
Incidentul a avut loc pe 17 septembrie, în timpul unui zbor de la Hong Kong la Londra. Postarea femeii a devenit virală pe platforma Xiaohongshu, acumulând 194.000 de aprecieri și generând reacții diverse online.
Potrivit relatării victimei, cuplul de vârstă mijlocie i-a reproșat că le obstrucționa vederea la ecranul de la scaunul avionului și i-au cerut să-și îndrepte scaunul. Atunci când aceasta a refuzat, soția și-a manifestat nemulțumirea verbalizând în cantoneză și chiar a lovit-o ușor pe braț, în timp ce soțul împingea spătarul scaunului cu forță.
„Când și-a dat seama că nu știu să vorbesc cantoneză, a început să-mi spună ‘fata de pe continent’ pe un ton derogatoriu”, a mărturisit femeia. De asemenea, soția a fost surprinsă într-o secvență video ridicând degetul mijlociu spre aceasta.
Ajutorul solicitat de la însoțitoarea de bord nu a adus rezultatele așteptate de către tânără. Deși a cerut sprijin, însoțitoarea i-a sugerat compromisul de a îndrepta scaunul, chiar dacă nu era ora mesei, fapt care a surprins-o neplăcut pe femeie.
Numeroși pasageri martori au criticat imediat comportamentul necorespunzător al cuplului: „Este prea mult. De ce agresezi o fată tânără?” a exclamat una dintre persoanele prezente.
Postarea nu doar că a atras critici la adresa comportamentului celor implicați, dar a și declanșat o discuție mai amplă privind folosirea înclinării scaunelor în avioane. Mulți consideră că această practică ar trebui să fie acceptată, fiind o caracteristică a scaunelor, în timp ce alții avertizează că poate deveni o sursă de disconfort pentru alți călători.
După toată agitația creată, companiile aeriene reinvestesc în politici de confort în cabină, susținând că prioritatea lor maximă rămâne siguranța și satisfacția pasagerilor.