Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat vineri, la Oradea, că lucrările la tronsonul Chiribiş – Biharia din cadrul Autostrăzii Transilvania vor demara în primăvara anului viitor. Momentan, se preconizează clarificarea proceselor legale care implică firma constructoare și CNAIR.
„Vă readuc aminte o istorie care merită a fi spusă. Nişte domni, cam acum patru ani, au venit în această clădire, dacă nu mă înşel, şi au semnat un contract. Era prim-ministru un domn Orban, şi alţii pe la Transporturi, şi au semnat un contract cu această companie care s-a dovedit, după ce au trecut alegerile, că nu era viabilă,” a declarat Grindeanu, citat de Agerpres.
Contractul inițial, considerat subdimensionat și subfinanțat, a fost anulat după ce nu a corespuns necesităților financiare și tehnice, nefiind apoi asumat de niciun ministru.”„Nu poate să îşi asume nimeni şi nu şi-a asumat nimeni demersul electoral al lui Ludovic Orban din 2020, care a dat bine atunci, probabil, dar care nu putea fi dus la bun sfârşit,” a adăugat Sorin Grindeanu.
Contractul a fost atribuit aceleiași firme printr-o nouă licitație organizată recent și urmează să aibă ordin de începere a lucrărilor în primăvara următoare. Înainte de aceasta, trebuie rezolvate toate procesele juridice în care sunt implicate compania Selina și CNAIR.
Licitația organizată de CNAIR pentru segmentul Chiribiş – Biharia, ce măsoară 28,55 km, a fost câștigată de asocierea firmelor Precon Transilvania și Citadina 98. Valoarea contractului este de 785,215 milioane lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată prin fonduri europene din Programul Transport 2021-2027.
Pe traseu vor fi construite 7 poduri și 11 pasaje. Anterior, lucrările nu au putut avansa din cauza mai multor contracte reziliate, inclusiv cel cu firma Bechtel din 2004 și cu o asociere de firme din grupul Selina în 2021. Rezilierea din 2021 a avut loc după cererea suplimentării valorii contractului cu 326 milioane lei pentru lucrări de consolidare a solului, care au fost ulterior incluse în caietul de sarcini.