Reclamă

Submersibilul Titan, care a suferit o implozie soldată cu moartea celor cinci persoane de la bord în vara anului trecut, s-a confruntat cu probleme tehnice cu câteva zile înainte de acel tragic eveniment, conform unei anchete publice împărtășite de BBC. Fostul director științific al OceanGate, compania ce a dezvoltat Titan, a dezvăluit că submersibilul s-a ciocnit cu o ambarcațiune cu câteva zile înainte de incident, impactul fiind atât de sever încât pasagerii s-au „rostogolit”, iar unul dintre ei a ajuns „atârnând cu capul în jos”.

Steven Ross, fost director științific, a precizat că nu era cunoscut dacă fuselajul submersibilului a fost evaluat după incidentul menționat. Garda de Coastă a Statelor Unite investighează în prezent implozia mortală a submersibilului, care a avut loc în iunie 2023, analizând probele timp de două săptămâni. Implozia submersibilului Titan a ridicat semne de întrebare despre siguranță, designul său și materialele folosite la construcția acestuia.

Ancheta a dezvăluit și ultimele mesaje transmise de submersibil în timp ce cobora spre vasul Titanic, echipajul afirmând că „totul este în regulă aici” cu doar câteva minute înainte de implozie. Renata Rojas, martoră la operațiunile de salvare, a povestit că se afla pe puntea de comandă a propriei nave în momentul când au pierdut comunicațiile, protocolul indicând să aștepte o oră, timp în care pasagerii ar fi putut explora destinația.

În momentul în care submersibilul nu a revenit la suprafață, discuțiile s-au orientat către apelarea Gărzii de Coastă. Rojas a indicat existența mai multor opțiuni de salvare în fața blocajului submarinei pe fundul oceanului, de la inițierea unei manevre de eliberare la așteptarea schimbării mareei. Titan dispunea de 96 de ore de suport vital la bord. Totuși, nimeni din interior nu ar fi putut interveni în cazul cedării cocai.

În plus, Rojas a amintit de o expediție din 2021, când o piesă a submersibilului s-a desprins la recuperarea din apă. Atunci când submersibilul a fost tras înapoi pe nava principală, echipajul a pierdut controlul, astfel încât domul de vid al submersibilului s-a fisurat. „Erau doar, cred, două sau patru șuruburi pe cupolă”, a detaliat Rojas. După acest incident, echipele au montat 18 șuruburi pe cupolă pentru siguranța expedițiilor ulterioare.


Reclamă

Share.

Mircea Becheanu, un jurnalist cu o carieră de peste două decenii, este renumit pentru reportajele sale incisive și analizele aprofundate ale evenimentelor politice și sociale. Dedicația sa pentru jurnalismul de calitate și integritatea profesională l-au transformat într-o voce respectată și influentă în media.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro