O primă imagine cu rămășițele submersibilului Titan a fost dată publicității în cadrul audierilor desfășurate pentru a clarifica cauzele incidentului tragic care a dus la pierderea vieților a cinci persoane. Imaginile dezvăluie conul de coadă al Titanului, înfipt în noroiul de pe fundul oceanului, la o adâncime de 3.775 de metri.
Tot în cadrul audierii de luni a Gărzii de Coastă SUA, a fost expus ultimul mesaj transmis de echipaj înaintea imploziei: „Totul este bine aici”. Mesajul fusese trimis navei de sprijin Polar Prince pe 18 iunie 2023, cu puțin timp înainte de pierderea contactului cu Titan, ucigându-i pe cei cinci membri ai echipajului.
Ultima comunicare cu Polar Prince, transmisă la ora 10.14 dimineața, conținea mesajul de siguranță al echipajului. Cu toate acestea, până la ora 10.47 dimineața, contactul a fost complet întrerupt. Incidentul a avut ca victime fondatorul OceanGate, Stockton Rush, și alți patru membrii: Paul Henri Nargeolet, Hamish Harding, Shahzada Dawood și fiul său, Suleman.
În cadrul audierilor, Garda de Coastă a prezentat o reconstituire animată care a arătat succesiunea schimburilor problematice de mesaje dintre Titan și Polar Prince. De asemenea, s-au dezvăluit o serie de defecte ale Titanului apărute în timpul testărilor anterioare, incluzând probleme critice descoperite în scufundările de test din 2021 și 2022, precum și neglijențe în depozitarea submersibilului.
Tony Nissen, fost director de inginerie al OceanGate, a mărturisit în cadrul audierilor, subliniind tensiunile interne din companie și neclaritățile legate de expedițiile planificate. A precizat că nu era informat că misiunile vor include explorarea epavei Titanicului.
Nissen a mai menționat că a fost concediat după ce a refuzat să-și dea acordul pentru o expediție, din cauza problemelor constatate. El a relatat presiunile semnificative pentru inițierea operațiunilor, afirmând că acestea au existat „100 la sută”.
Jason Neubauer, președintele Marine Board of the Investigation, a informat că ancheta vizează identificarea factorilor care au dus la catastrofă, prevenirea unor astfel de incidente pe viitor și investigarea eventualelor acte de neglijență sau încălcări ale legii. Audierile sunt programate să dureze două săptămâni, timp în care se vor analiza și eforturile de căutare și salvare ale echipajului.