Reclamă

O nouă generație de it-girls și influenceri a început să își facă simțită prezența, însă aceștia nu sunt persoane reale. Inteligența artificială este acum folosită pentru a crea influenceri sintetici, care apar pe copertele revistelor și își construiesc prezența pe platformele sociale, cum ar fi Instagram.

Integrarea influencerilor virtuali în marketing poate amplifica răspândirea dezinformării și prejudecăților, iar acest fenomen ridică întrebări cu privire la valoarea umanității în conținutul online. Industria marketingului prin influenceri, evaluată la miliarde de dolari, este crucială în vânzarea de produse și schimbarea mentalităților. Conform unui studiu realizat de Marketing Dive, aproximativ 80% dintre consumatori au arătat interes pentru un produs după ce au văzut o postare făcută de un influencer în 2023.

Miquela Sousa, unul dintre primii influenceri virtuali, are deja 2,5 milioane de urmăritori pe Instagram și a colaborat cu branduri cunoscute, precum Chanel, Prada și Supreme. În același timp, Lu do Magalu, un influencer sintetic din Brazilia, are un impresionant număr de 7,1 milioane de urmăritori, promovând de la telefoane mobile la produse de machiaj. Recent, Coach a lansat o reclamă cu un alt influencer virtual, numit Imma.

Utilizarea influencerilor IA aduce beneficii companiilor, economisind bani și timp. Aceștia permit brandurilor să-și extindă reprezentarea publicului prin prezentarea produselor pe diverse tipologii și demografii. Generația Z, principala țintă a marketingului prin influenceri, nu pare să fie preocupată de autenticitatea influencerilor, conform unor sondaje.

Există însă și provocări, după cum afirmă Claire Leibowicz, șefa Programului de Integritate a Media și AI la The Partnership on AI: „Este șocant să vezi că oamenii ar putea nu mai fie interesați de conținutul creat de persoane reale.” Influencerii virtuali pot amenința cariera și mijloacele de existență ale celor care lucrează în domeniul conținutului. Mai mult decât atât, capacitatea aparent nelimitată de a crea influenceri hiper-specifici pentru anumite demografii ar putea conduce la o manipulare excesivă a comportamentului consumatorilor.

Popularitatea influencerilor virtuali continuă să crească, iar cei mai recunoscuți au un aspect sintetic clar. Cu toate acestea, după cum subliniază Leibowicz, „devine din ce în ce mai ușor să te prefaci că ești o persoană reală pe internet, nu doar să arăți, ci să te și comporți ca un om.” Aceasta reprezintă o provocare în a dovedi autenticitatea persoanelor și conținutului online.


Reclamă

Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro