Gigantul chinez de modă Shein a deschis un proces împotriva rivalului său Temu, acuzându-l de furt de modele, încălcare a drepturilor de proprietate intelectuală și contrafacere, conform unui raport al CNBC. Plângerea a fost depusă la tribunalul federal din Washington, D.C., într-o perioadă în care Shein se confruntă și cu alte acuzații similare venite din partea unor mărci și artiști independenți, printre care se numără Levi Strauss și H&M.
Conform documentelor prezentate, Shein susține că Temu, deținut de PDD Holdings, funcționează sub aparența unei piațe online legitime, dar, în realitate, își încurajează vânzătorii să copieze designurile altor mărci. Platforma ar împiedica utilizatorii să elimine produsele contrafăcute, chiar și în cazurile în care se recunoaște încălcarea. „Temu îi atrage pe consumatorii americani să descarce și să utilizeze aplicația sa mobilă cu promisiuni de prețuri extrem de mici”, se specifică în plângere. De asemenea, este menționat că Temu subvenționează fiecare vânzare, provocând pierderi financiare deliberate.
Pe de altă parte, purtătorul de cuvânt al Temu a declarat că „SHEIN, îngropat sub propriul său munte de procese de proprietate intelectuală, are tupeul să fabrice acuzații împotriva altora pentru același comportament inadecvat”.
Ambele companii sunt renumite pentru ofertele lor la prețuri reduse și pentru capacitatea de a răspunde rapid la trendurile de modă, însă comportamentul lor a fost intens criticat, în special în ceea ce privește practicile de muncă și legăturile cu guvernul chinez. Acest litigiu vine după ce anul trecut Temu a acționat-o în instanță pe Shein pentru încălcări legate de drepturile de autor și presupusa intimidare a furnizorilor.
Shein acuză Temu că ar fi folosit „secrete comerciale” furate pentru a imita produsele sale cele mai populare. Potrivit plângerii, Temu a ordonat vânzătorilor să copiez aceste produse, oferind inclusiv imagini promoționale aproape identice cu cele ale Shein. În plus, Temu este acuzat că a folosit numele Shein pe platforme de social media pentru a induce în eroare consumatorii și a-și redirecționa clienții.
Shein a prezentat instanței o captură de ecran a unui anunț Google sponsorizat de Temu, care arăta Shein în titlu, dar Temu ca adresă web. De asemenea, Temu ar fi solicitat influencerilor din social media să spună că produsele sale sunt mai ieftine și de calitate superioară comparativ cu cele originale Shein. Procesul de 80 de pagini include numeroase exemple de haine pe care Temu le-ar fi copiat și solicită instanței interzicerea utilizării informațiilor confidențiale de către Temu.