Șapte din zece bucureșteni consideră că principala prioritate pentru viitorul orașului lor este crearea unui mediu urban mai sustenabil, conform unui studiu realizat de MKOR, citat de Romania Insider. Extinderea spațiilor verzi și reducerea poluării sunt pe primul loc, iar un accent aparte este pus pe acoperișurile verzi și îmbunătățirea calității aerului.
Studiul relevă că mediul și sustenabilitatea sunt priorități în special pentru femei, care își doresc un oraș mai curat și mai ecologic. În plus, 60% dintre respondenți, cu precădere cei cu vârsta sub 42 de ani și cei cu venituri mari, prioritizează îmbunătățirea mobilității și a infrastructurii de transport.
Participanții își doresc un oraș care să încurajeze mobilitatea activă, cu infrastructură adecvată pentru biciclete și alte mijloace de transport ecologice. Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal eficient și construirea de drumuri suspendate sunt văzute ca soluții viabile pentru decongestionarea traficului și reducerea poluării.
Bucureștenii mai doresc o dezvoltare urbană echilibrată, cu mai puține construcții dezordonate și un accent pe restaurarea clădirilor istorice. Un plan urbanistic bine gândit ar putea transforma Capitala într-un oraș mai atrăgător și mai funcțional. De asemenea, participanții au subliniat importanța promovării patrimoniului cultural.
Studiul citat a fost realizat pe un eșantion de 712 persoane. Într-o intervenție din aprilie, primarul general Nicușor Dan a comentat pe marginea neîndeplinirii proiectului de 30 km de piste pentru biciclete, subliniind insuficiențele proiectelor tehnice moștenite: „Au un defect fundamental, proiectul tehnic este prost sau foarte prost. Deci nu poate fi realizat în modul în care a fost scris. Atunci este nevoie de o reproiectare”.
Primăria Capitalei a obținut în 2014 o finanțare de 10 milioane de euro de la Ministerul Mediului pentru amenajarea a 100 de km de piste pentru biciclete. Instituția a reușit să facă proiectul tehnic abia în 2018 și lucrările au început pe tronsonul Piața Victoriei – Bdul. Aviatorilor – bdul. Beijing – str. Nicolae Caranfil – Șos. Pipera, urmat de tronsonul Calea Victoriei – Bd. Regina Elisabeta – Splaiul Independenței – Bd. Națiunile Unite (Pod Grozăvești).