MiG-35, varianta modernizată a avionului MiG-29, nu a reușit să egaleze succesul predecesorului său, având mai puțin de 10 unități fabricate comparativ cu peste 1.600 de MiG-29 produse. Potrivit BulgarianMilitary, lipsa interesului față de MiG-35 se explică prin motive economice și tehnice:
- În primul rând, MiG-29 este deja produs pe scară largă și reprezintă o opțiune mai rentabilă. Trecerea la MiG-35 ar necesita o investiție majoră în infrastructura de producție, formare și întreținere, lucru nu tocmai prioritizat de actualul buget de apărare al Rusiei.
- În al doilea rând, MiG-29 rămâne un avion capabil pentru diverse operațiuni, cum ar fi apărarea aeriană. Infrastructura deja existentă pentru MiG-29 ajută la reducerea costurilor operaționale.
Un alt motiv pentru menținerea în continuare a MiG-29 este radarul său avansat N010M Zhuk AESA, prezent în modelele MiG-29SMT. Acest radar este apreciat pentru capacitatea sa de a urmări până la 10 ținte simultan și de a angaja patru dintre ele cu ajutorul rachetelor R-77. Pe de altă parte, planificatul radar Zhuk-AME pentru MiG-35 nu a intrat niciodată în producerea la scară largă, din cauza problemelor de dezvoltare.
Testările îndelungate și provocările tehnice au încetinit adoptarea MiG-35. Necesitatea modernizării continue a sistemelor și adaptarea la arme noi au implicat testări suplimentare, iar toate aceste întârzieri au condus la o dependență continuă de MiG-29 în Forțele Aeriene Ruse.
În ceea ce privește România, avioanele MiG-29 ale țării au fost propuse pentru modernizare la standardele NATO prin programul MiG-29 Sniper în anii 1990. Totuși, acest program nu a fost dus la bun sfârșit. În 2003, după o tentativă nereușită de a le vinde, avioanele au fost retrase oficial, iar țara a optat pentru programul MiG-21 LanceR.
Potrivit DefenseRomania, România ar mai avea 18 avioane MiG-29, aflate în conservare, cu resursele intacte.