Producătorul superiachtului miliardarului britanic Mike Lynch susține că nava de lux, care s-a scufundat în timpul unei furtuni lângă Palermo, Italia, era „absolut stabilă” și nu ar fi trebuit să se scufunde. Potrivit Business Insider, Giovanni Costantino, CEO-ul grupului Italian Sea, deținător al Perini Navi – firma care a construit iahtul Bayesian în 2008 – a acuzat echipajul că a făcut o „greșeală incredibilă” care a dus la dezastru.
Nava, de 55 de metri, a naufragiat luni dimineața, provocând moartea a 7 persoane, inclusiv a lui Lynch și a fiicei sale de 18 ani, Hannah. Alte 15 persoane, printre care și soția lui Lynch, au fost salvate. Tragedia a fost confirmată de găsirea de către scafandri a cadavrului ultimei persoane dispărute, vineri.
Costantino a declarat pentru Financial Times că yacht-ul a fost proiectat pentru a fi extrem de stabil și a susținut că „totul a durat 16 minute”, contrar speculațiilor anterioare conform cărora nava s-ar fi scufundat instantaneu. El a accentuat că „comandantul iahtului ar fi trebuit să închidă totul” și să urmeze protocolul adunând toți pasagerii în punctul de siguranță în loc de a-i lăsa să rămână în cabine.
Într-un interviu pentru Reuters, Costantino a acuzat echipajul că nu a fost pregătit pentru furtună, deși aceasta fusese prognozată, adăugând că o serie de erori de nedescris au condus la scufundarea iahtului. Autoritățile au deschis o anchetă pentru a stabili cauzele exacte ale tragediei.
O teorie vehiculată este că temperaturile ridicate au determinat pasagerii și echipajul să lase hublourile și trapele deschise, permițând astfel apei să pătrundă rapid în navă. Avocatul Stephen Askins a declarat pentru MailOnline că apa a intrat prin aceste deschideri, iar dacă s-ar fi acționat conform procedurilor, iahtul ar fi putut rezista furtunii. Martorii au susținut că o trombă de apă a apărut înainte ca nava să se scufunde.
Costantino a concluzionat că imposibilul s-a întâmplat pe acea barcă și că rămâne ca anchetatorii să precizeze pe unde a pătruns apa în navă.