Reclamă

Două companii italiene de lux, Dior și Giorgio Armani, sunt acuzate că plătesc sume infime pentru confecționarea poșetelor care se vând la prețuri uriașe, potrivit unei ample anchete a autorităților italiene.

Procurorii italieni din Milano au investigat practicile Dior, subsidiară a LVMH, și Giorgio Armani, descoperind că aceste companii exploatau muncitori pentru a produce genți la costuri foarte mici comparativ cu prețul de vânzare. ”Dior a plătit unui furnizor 57 de dolari pentru a produce genți care se vând cu aproximativ 2.780 de dolari”, arată documentele anchetei, citate de Business Insider. Aceleași documente menționează că aceste costuri nu includ materiile prime.

Dior nu a luat „măsuri adecvate pentru a verifica condițiile reale de muncă sau capacitățile tehnice ale companiilor contractante”, au constatat procurorii. Investigațiile din martie și aprilie au scos la iveală că muncitorii dormeau în fabrică pentru a putea produce gențile non-stop. De asemenea, datele despre consumul de energie electrică au arătat că lucrările se desfășurau inclusiv noaptea și în zilele libere.

Subcontractanții erau firme deținute de chinezi, majoritatea muncitorilor fiind imigranți, unii dintre ei ilegali sau fără documente legale. În plus, dispozitivele de siguranță de pe mașinile de lipit și periere au fost îndepărtate pentru a accelera producția.

LVMH, compania-mamă a Dior, nu a dorit să comenteze pentru Business Insider aceste aspecte. Documentele instanței arată că Dior a trimis o notă privind îmbunătățirile condițiilor din lanțul său de aprovizionare.

Judecătorii din Milano au plasat unitățile ambelor companii sub administrare judiciară pentru un an. Procurorii afirmă că aceste practici sunt comune în industria de lux, care astfel obține profituri mari. „Nu este ceva izolat, care se referă la loturi unice de producție, ci o metodă de producție generalizată și consolidată”, se arată în documentele judiciare.

„Principala problemă este, evident, că oamenii sunt exploatați”, a declarat Fabio Roia, președintele Tribunalului din Milano, pentru Reuters. „Dar există și o altă problemă uriașă: concurența neloială care împinge firmele care respectă legea în afara pieței”, a adăugat acesta.

Anul trecut, LVMH a avut 2.062 de furnizori și subcontractanți și a efectuat 1.725 de audituri, conform raportului său de mediu și responsabilitate socială pe 2023. CEO-ul LVMH, Bernard Arnault, este al treilea cel mai bogat om din lume, iar fiica sa, Delphine, este CEO-ul Dior.


Reclamă

Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro