Reclamă

Cel mai lung tunel rutier și feroviar din lume, construit pe sub Marea Baltică și măsurând 18 kilometri, a fost inaugurat recent de regele Frederik al X-lea al Danemarcei, scrie CNN. Proiectul este cunoscut sub numele de Fehmarnbelt Fixed Link și va lega Danemarca de Germania.

Se preconizează că lucrările se vor finaliza în 2029, iar obiectivul principal este contribuția la tranziția ecologică a sectorului transporturilor. Tunelul va reduce semnificativ timpii de călătorie între cele două țări. În prezent, o călătorie cu feribotul durează 45 de minute, dar prin tunelul subacvatic se va putea traversa în doar șapte minute. Mașinile vor putea traversa Marea Baltică în numai zece minute pe cele patru benzi care vor fi construite.

Tunelul Fehmarnbelt Fixed Link va avea o lungime de 18 kilometri și este unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din lume. Până la 2.500 de persoane vor contribui direct la proiectul de construcție. Michael Svane de la Confederația Industriei Daneze a declarat pentru CNN în 2022 că tunelul va fi benefic pentru întreprinderile din afara Danemarcei. Acesta va cuprinde două autostrăzi cu două benzi, separate de un pasaj de serviciu, și două căi ferate electrificate.

Ideea de a construi un tunel pe sub Marea Baltică a apărut în 2011, când s-a decis necesitatea unei legături între insula Lolland din sudul Danemarcei și insula Fehmarn din nordul Germaniei. Lucrările pe partea daneză au început în iulie 2022, iar pe partea germană un an mai târziu. Proiectul va costa 55,1 miliarde de coroane (8 miliarde de dolari) și va fi finanțat de utilizatorii din Danemarca. Guvernul danez va decide taxa de drum pentru tunel într-o etapă ulterioară.

În prezent, traficul între peninsula scandinavă și Germania prin Danemarca se desfășoară fie cu feribotul prin Fehmarnbelt, fie pe o rută mai lungă prin podurile dintre insulele Zealand, Funen și peninsula Iutlanda.


Reclamă

Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro