McDonald’s renunță la tehnologia pentru comenzi bazată pe inteligență artificială (AI) din restaurantele sale drive-through din SUA, după ce clienții au împărtășit online experiențele lor comice cu aceasta, transmite BBC.
Un test al sistemului, care a fost dezvoltat de IBM și care utilizează un software de recunoaștere vocală pentru a procesa comenzile, a fost anunțat în 2019. Cu toate acestea, nu s-a dovedit a fi pe deplin fiabil, ceea ce a dus la videoclipuri virale cu comenzi interpretate greșit și bizare, de la înghețată cu bacon până la nuggets de pui în valoare de sute de dolari.
McDonald’s le-a spus francizaților că va elimina tehnologia din cele peste 100 de restaurante în care a testat-o până la sfârșitul lunii iulie, după cum a relatat pentru prima dată publicația de specialitate Restaurant Business. „După o analiză atentă, McDonald’s a decis să pună capăt actualului nostru parteneriat global cu IBM privind AOT [Automated Order Taking] dincolo de acest an”, a precizat lanțul de restaurante într-un comunicat.
Cu toate acestea, compania a adăugat că a rămas încrezătoare că tehnologia va face în continuare „parte din viitorul restaurantelor sale”. „Vom continua să evaluăm soluții viabile pe termen lung, care ne vor ajuta să luăm o decizie în cunoștință de cauză cu privire la o viitoare soluție de comandă vocală până la sfârșitul anului”, se arată în comunicat.
Tehnologia a fost controversată încă de la început, deși inițial îngrijorările s-au axat pe posibilitatea ca aceasta să facă locurile de muncă ale oamenilor să devină caduce. Cu toate acestea, a devenit evident că înlocuirea personalului uman din restaurante nu va fi atât de simplă pe cât se temeau inițial oamenii și pe cât sperau susținătorii sistemului.
Nereușitele celor care au comandat cu ajutorul inteligenței artificiale au fost documentate online. Într-un videoclip care are 30.000 de vizualizări pe TikTok, o tânără devine din ce în ce mai exasperată în timp ce încearcă să convingă inteligența artificială că vrea o înghețată cu caramel, pentru ca aceasta să adauge în cele din urmă mai multe pachete de unt la comanda ei.
În alt videoclip, care are 360.000 de vizualizări, o persoană susține că comanda ei a fost confundată cu una făcută de altcineva, ceea ce a dus la adăugarea a nouă comenzi de ceai la nota ei de plată. Un alt videoclip popular include două persoane care râd în timp ce la comanda lor sunt adăugate nuggets de pui în valoare de sute de dolari. New York Post a relatat că unei alte persoane i s-a adăugat din greșeală bacon la înghețată.
Sfârșitul acestui proces nu înseamnă însă un sfârșit al îngrijorărilor legate de rolul IA la reconfigurarea locurilor de muncă. IBM a declarat că va continua să colaboreze cu McDonald’s în viitor. „Această tehnologie s-a dovedit a avea unele dintre cele mai cuprinzătoare capacități din industrie, rapidă și precisă în unele dintre cele mai solicitante condiții”, a transmis compania într-un comunicat. „În timp ce McDonald’s își reevaluează și își rafinează planurile pentru AOT, așteptăm cu nerăbdare să continuăm să lucrăm cu ei la o varietate de alte proiecte.”