Reclamă

Politologul Cristian Pîrvulescu a vorbit, luni, la Interviurile Digi24.ro, despre alegerile din 9 iunie și importanța rețelelor sociale în mobilizarea electoratului. Acesta consideră că rețelele sociale vor juca un rol tot mai mare în campaniile electorale din România și că au ajutat la mobilizarea electoratului anti-sistem.

„Asistăm de vreo 10 ani la creșterea importanței rețelelor sociale pentru mobilizarea electoratului. Putem spune chiar că exit-pollurile nu au putut surprinde această schimbare. Putem observa foarte clar acum că nu există doar o mobilizare a electoratului conservator din zona rurală, există și un electorat atipic, anti-sistem, de protest, care-și caută candidați și care a fost mobilizat pe rețele sociale”, a declarat Cristian Pîrvulescu.

Întrebat despre cât de pregnant a fost rolul rețelelor sociale în aceste campanii, politologul a adăugat:„Gândiți-vă la cazurile independenților. Până acum aceștia fie se bazau pe susținerea unor partide, fie a unor televiziuni. De data aceasta este vorba despre mobilizarea online, care s-a reflectat și într-o mobilizare efectivă la urne. Mobilizarea a fost, în primul rând, pe rețele sociale. Mai ales pe TikTok și pare că a avut succes”.

Alexandru Rotaru a întrebat dacă vor urma și alte campanii care vor fi sub imperiul TikTok. Pîrvulescu a răspuns: „Toate campaniile vor fi sub imperiul TikTok. Numai că nu întotdeauna live-ul de pe TikTok se transformă în vot. Este o operațiune destul de dificilă”.

Alegerile din 9 iunie au adus în prim-plan influența tot mai mare a rețelelor sociale asupra electoratului, arătând o schimbare semnificativă în strategia de mobilizare și implicare a votanților. Creșterea numărului de utilizatori activi pe platforme precum TikTok a condus la o transformare a modului în care candidații își derulează campaniile și interacționează cu electoratul.


Reclamă

Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro