Au fost anunțate cele zece modele fake ajunse în finala competiției Miss Inteligență Artificială. Printre ele se numără și Aiyana Rainbow, din România, potrivit Metro. În total, peste 1.500 de creatori de IA s-au înscris la acest concurs controversat.
Competiția, anunțată în aprilie, a primit atenție globală, fiind primul premiu de acest gen care recunoaște creatorii de inteligență artificială din întreaga lume. În același timp, însă, a atras și critici pentru că judecă femeile, chiar și pe cele false, în funcție de aspectul lor.
Cele 10 finaliste au fost alese de un juriu care a inclus creatorii modelelor AI Aitana Lopez și Emily Pellegrini pe baza a trei criterii: realism, tehnologie și „impact social”. Modelele selecționate vor concura acum pentru un loc în primele 3, care va fi anunțat în iunie, prin intermediul primei ceremonii de premiere din lume generată de IA.
Pachetul total de premii este de 20.000 de dolari, iar câștigătorul va primi premiul principal de 5.000 de dolari, plus un „program de mentorat pentru creatori de AI” în valoare de 3.000 de dolari.
Aiyana Rainbow, România
„Aiyana este o voce pentru acceptarea LGBT, promovând iubirea și diversitatea sub toate formele. Ea întruchipează incluziunea, pledând pentru egalitate și înțelegere. Aiyana reprezintă o lume în care fiecare voce este auzită și apreciată, stimulând empatia și respectul pentru toți”, explică creatorii AI ai concurentei din România.
Zara Shatavari (India)
Zara Shatavari a fost creată pentru a servi drept fața influentă a suplimentului natural „Hermones”. Creatorii ei dezvoltă acum un sistem de autodiagnosticare bazat pe inteligență artificială.
Anne Kerdi (Franța)
Scopul Annei este de a promova regiunea franceză Bretania în cât mai multe aspecte: turism, istorie, cultură, evenimente, gastronomie și nu numai, spun creatorii săi.
Ailya Lou (Brazilia)
Ailya este o artistă japoneză-afro-braziliană, creată inițial pentru a produce o serie de proiecte speciale de film.
Eliza Khan (Bangladesh)
Eliza Khan este unul dintre primii influenceri AI din Bangladesh. Este o fashionistă, ținând pasul cu cele mai recente tendințe și estetică din generația Z, potrivit creatorilor săi.
Asena Ilik (Turcia)
Scopul Asenei este să arate lumii că un astfel de model poate deveni un influencer cu ajutorul imaginilor uimitoare. Asena are un stil propriu, locuri preferate, mașini preferate și o personalitate atent creată.
Kenza Layli (Maroc)
Cu peste 190.000 de urmăritori pe rețelele sociale, Kenza Layli a devenit rapid o figură proeminentă online. Postările ei sunt strâns legate de societatea marocană și de cum sunt văzute femeile în Maroc și Orientul Mijlociu.
Lalina (Franța)
Creatorul Lalinei a fost curios să vadă dacă ar putea crea ceva cât se poate de realist. Scopul ei este de a facilita colaborarea și de a promova înțelegerea între diferite culturi și puncte de vedere. Promovează empatia, toleranța și incluziunea.
Seren Ay (Turcia)
Seren promovează în mod regulat istoria Turciei și sărbătorile naționale. Seren Ay este primul ambasador al mărcii IA în Turcia.
Olivia C (Portugalia)
Olivia este un influencer de travel, cu peste 10.000 de urmăritori pe Instagram.
Concursul se va încheia cu anunțarea câștigătorilor în luna iunie, în cadrul unei ceremonii generate de inteligența artificială.