Tunelul de sub Canalul Mânecii, o realizare inginerească de excepție, a fost inaugurat oficial de Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii și președintele Francois Mitterrand al Franței, marcând o nouă eră în legăturile dintre Marea Britanie și continentul european. La scurt timp după ceremonia de deschidere, trenurile de marfă au început să traverseze tunelul, iar garniturile de pasageri au fost puse în circulație în toamna anului 1994, reducând distanțele și întărind conexiunile între cele două maluri ale Canalului Mânecii.
În altă ordine de idei, dezastrul dirijabilului Hindenburg în 1937 a marcat sfârșitul erei dirijabilelor ca mijloc de transport comercial. Acesta a luat foc în timp ce se pregătea de aterizare în SUA, incidentul soldându-se cu pierderi de vieți umane și punând capăt acestei epoci în aviație.
O notă distinctă o reprezintă vizita Papei Ioan Paul al II-lea în Siria în anul 2001, unde acesta a făcut un gest istoric, intrând într-o moschee, un precedent pentru liderii Bisericii Catolice. În cadrul vizitei sale, Papa a transmis un mesaj puternic de pace și unitate între diferitele religii, rugându-se în Marea Moschee din Damasc și aducând un omagiu comun al credințelor creștine și musulmane.
Pe fondul acestor evenimente semnificative, legătura prin tunel între Marea Britanie și Franța rămâne o piatră de hotar în istoria transporturilor europene, simbolizând dorința umanității de a depăși barierele naturale și de a se uni prin realizări tehnice majore.