Boeing a achitat o compensație inițială în valoare de aproximativ 160 de milioane de dolari Alaska Air Group, pentru pierderile suferite în urma blocării temporare la sol a avioanelor 737 MAX 9. Incidentul care a determinat această decizie a fost explozia unui panou de ușă pe un avion MAX 9 operat de Alaska Airlines, determinând autoritățile de reglementare aviatice din SUA să impună o interdicție temporară pentru 171 de avioane. Acest eveniment a avut loc în contextul în care Alaska Airlines se confrunta deja cu provocări, inclusiv o scădere a rezervărilor.
Compania aeriană a exprimat că, în ciuda incidentului și a impactului negativ asupra rezervărilor, luna februarie și martie au înregistrat rezultate peste așteptările inițiale. Alaska Airlines a specificat că va exclude această compensație din calculul pierderii pe acțiune ajustată pentru primul trimestru, estimând un interval de 1,05 USD până la 1,15 USD per acțiune.
Între timp, criza a afectat atât Alaska cât și United Airlines, perturbând producția la Boeing și Spirit AeroSystems, și generând un impact negativ asupra reputației. Această situație vine într-un moment în care industria aviației caută să răspundă la o cerere crescută de călătorii. Alaska Airlines a indicat că planurile sale de capacitate pentru anul 2024 sunt incerte, având în vedere această criză. CEO-ul Ben Minicucci a menționat că transportatorul nu se așteaptă să primească toate cele 47 de avioane planificate pentru livrare în următorii doi ani de la Boeing.
În comparație, Airbus, principalul concurent al Boeing, a vândut deja capacitatea de producție pentru avioanele sale cu un singur culoar până la sfârșitul acestui deceniu, ceea ce complică și mai mult situația pentru companiile aeriene care se confruntă cu nevoia urgentă de noi aeronave pentru a susține cererea în creștere.