Reclamă

Se conturează posibilitatea unei schimbări semnificative în peisajul comercial al României, odată cu propunerea de închidere a supermarketurilor și hypermarketurilor în weekenduri. Acest fapt ar putea determina modificări în rutina de cumpărături a consumatorilor.

Propunerea vine din partea micilor comercianți, care se confruntă cu o scădere semnificativă a vânzărilor la finalul săptămânii. Ei semnalează o preferință a consumatorilor pentru supermarketuri și hypermarketuri, atrași de gama largă de produse disponibile într-un singur loc.

Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), a comentat situația într-o intervenție la B1 TV: „Ei (n.r. reprezentanții micilor magazine) vin și cer uneori niște lucruri care frizează bunul simț. Eu îi înțeleg. Dar nu se pot face afaceri în economia de piață omorându-l pe altul. Plus că, să mă ierte Dumnezeu, nu știu câtă capacitate au ei să hrănească poporul român. Și legea aceea cu minim 50% produse românești în hipermarketuri este încă în vigoare.”

Propunerea urmează să fie prezentată Guvernului și vizează schimbarea tendinței actuale. Micilor comercianţi le scad vânzările cu până la 30%-40% în weekend.

Măsura de închidere a supermarketurilor în zilele de weekend nu este unică la nivel internațional. În Elveția, de exemplu, magazinele pot funcționa în doar patru duminici pe an, iar în Olanda este permisă deschiderea lor până la ora 20:00, în 12 duminici pe an. Excepții există în anumite zone turistice din Olanda, unde magazinele funcționează în mod normal și în restul duminicilor.

Această propunere, dacă va fi adoptată, va aduce o noutate în peisajul comercial din România. Totuși, este necesară o dezbatere riguroasă și multe consultări pentru a evalua impactul său asupra întregii economii și a consumatorilor.


Reclamă

Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro