Fără doar și poate, „America Express” este unul dintre cele mai ambițioase proiecte TV de la noi din țară. Nu este deloc ușor să mobilizezi echipele de concurenți și, cu atât mai puțin să transporți la capătul Pământului o întreagă echipă și tone între de echipament profesionist.
De șase ani, „America Express”, respectiv „Asia Express” a ajuns la inimile celor de acasă. Emisiunea bifează audiențe record și nu este de mirare că Mona Segall și întreaga ei echipă sunt pregătiți cu câte un nou sezon în fiecare an.
Cei de acasă urmăresc cu sufletul la gură evoluția concurenților, însă, nu doar echipele de pe traseu duc greul, ci și producția. De departe, cei care simt la unison cu concurenții adrenalina și aventura sunt cameramanii și reporterii alocați fiecărei echipe.
„America Express” are în spate o armată de oameni
Așa cum se știe deja, orice echipă are propriul cameraman și propriul reporter, responsabili cu surprinderea celor mai bune cadre, dar și cu realizarea de testimoniale. Dacă pentru concurenți este greu să alerge de colo-colo pentru a îndeplini misiunile, același sentiment îl au și cameramanii.
Aceștia aleargă de dimineața până seara și trebuie să țină pasul cu echipele. Dacă concurenții aleargă, același lucru trebuie să îl facă și ei, doar că este mult mai greu, având în vedere că au pe umăr o cameră extrem de grea.
Cameramanii din „America Express” joacă un rol esențial în ceea ce privește dinamica emisiunii și formatul final care ajunge pe TV. La fel ca și concurenții, cameramanii sunt și ei expuși pericolului, iar cel mai bun exemplu este chiar echipa care i-a însoțit pe Edward și Cleopatra Stratan, care au fost amenințați cu pistolul la tâmplă.
Potrivit celor de la cancan.ro, pentru fiecare sezon la care participă, cameramanii de la „America Express” sunt remunerați cu sume curprinse între 5.500 de euro și 6.000 de euro, semn că efortul depus de ei este răsplătit pe măsură.