Specialiștii trag un semnal de alarmă cu privire la utilizarea nesupravegheată a programelor de inteligență artificială de către elevi în timp ce își fac temele. Această practică poate avea consecințe negative asupra rezultatelor lor școlare și poate afecta creativitatea.
Diverse programe precum ChatGPT, Bard, Bing Chat sau GPT-4 sunt acum accesibile oricui și sunt din ce în ce mai populare în diferite domenii.
Beneficiile utilizării tehnologiei cu inteligență artificială în mod supravegheat
Este important să explicăm copiilor și adolescenților că abuzul de tehnologie poate avea efecte dăunătoare. Totuși, este esențial să evidențiem și partea pozitivă a acestei tehnologii. Prin utilizarea acestor programe cu supraveghere, elevii pot obține informații de calitate într-un mod rapid.
Există numeroase avantaje în utilizarea acestor programe, cum ar fi instrumente de corectare a textelor sau de explicare a problemelor de matematică pe care nu le-au înțeles în clasă, conform Antena 3.
Riscurile utilizării nesupravegheate a tehnologiei cu inteligență artificială
Cu toate acestea, utilizarea nesupravegheată a acestei tehnologii poate avea și aspecte negative. Atunci când primim un subiect sau o temă de la un program precum ChatGPT, există riscul de a cădea în capcana plagiatului.
Uneori, fără a înțelege cu adevărat subiectul, ne bazăm exclusiv pe informațiile furnizate de program și nu depunem eforturile necesare pentru a căuta și învăța materialul în mod independent. Aceasta poate duce la acuzații de plagiat și poate afecta serios procesul de învățare.
Cum pot profesorii să detecteze utilizarea programelor de inteligență artificială
În ceea ce privește detectarea utilizării programelor de inteligență artificială de către elevi, profesorii pot apela la platforma Open AI, dezvoltată de ChatGPT. Această platformă are o acuratețe de 99,6% și poate indica procentul de plagiat în cazul temelor pentru acasă.
Încurajarea utilizării supravegheate a programelor de inteligență artificială
Este important ca profesorii să încurajeze utilizarea supravegheată a acestor programe în loc să le interzică complet. Odată ce elevii înțeleg beneficiile și riscurile asociate cu această tehnologie, aceștia pot utiliza programele de inteligență artificială într-un mod responsabil și eficient.