Lanțurile mari de magazine sunt adesea suspectate că prin diverse modalități, reușesc să-și păcălească clienții. Totul ca să-și majoreze profiturile, în timp ce oamenii plătesc din propriile buzunare mai mult pentru produse sau servicii.
Cum își păcălește Lidl clienții
O astfel de suspiciune a apărut recent și în jurul magazinelor Lidl. Nu din România, unde sunt tot mai populare datorită prețurilor foarte accesibile, ci în Germania.
O investigație a unei publicații susține că Lidl și-ar înșela clienții. Jurnaliștii de aici au făcut o investigație și au ajuns la unul dintre foștii angajați ai companiei. Sub anonimat, acesta le-ar fi spus exact care sunt trucurile prin care lanțul de magazine celebru reușește să-i păcălească pe oameni, fără ca aceștia să-și dea seama.
Ar fi vorba despre o serie de produse pe care oamenii le cumpăra crezând ca primesc calitate. Mai exact, cele din gama BIO Organic, preferate în mod deosebit de părinții cu copii mici.
Un fost angajat a dezvăluit cum oamenii sunt păcăliți să plătească mai mult
“Șmecheria” ar fi legată de logo-ul acestor produse și cele marcate Bioland. Ambele tipuri de alimente au eticheta asemănătoare, precum și prețurile mai ridicate. În realitate, doar cele din a doua categorie sunt ceea ce promit. Dar oamenii nu-și dau seama de aceasta diferență, căci sunt marcate aproape identic, astfel că sunt pacăliți.
Cele două categorii de produse ar mai fi uneori puse pe aceleași rafturi, amestecate în mod intenționat, pentru ca cei neatenți să le achiziționeze.
În plus, propriul sigiliu ecologic al Lidl garantează, de obicei, doar standardul ecologic minim al UE. Ceea ce înseamnă că diferența dintre produsele BIO și cele normale, nemarcate, dar mai ieftine, nu este foarte mare.
În comparație cu produsele Bioland de înaltă calitate, acestea sunt mai ieftine – atât la cumpărare, cât și la vânzare. Lidl a vrut să își încurce clienții cu acest truc., a declarat pentru ZDF fostul director de marketing al Lidl.