Reclamă

Ești pregătit să descoperi lumea fabuloasă din spatele bonului de casă? Surpriza e pe măsura coșului tău de cumpărături.

2022 – Anul de Aur pentru Retaileri

Poate pentru tine anul 2022 a fost plin de provocări, însă pentru giganții retailului precum Lidl, Kaufland, Carrefour și Mega Image, a fost un an de excepție.

Cu inflație în creștere și buzunarele românilor tot mai goale, aceste corporații au reușit să scoată bani frumoși de pe piața din România.

Deși economia strânge din dinți, marile lanțuri de magazine s-au bucurat de un plus de 14 miliarde de lei în conturi la finalul anului.

Profiturile nu numai că s-au menținut, dar au înregistrat creșteri spectaculoase. Pe scurt, afacerile au înflorit într-o piață marcată de crize suprapuse.

Retailerii Își Măresc Profiturile

Când vine vorba de profituri, retailerii se așază confortabil pe un munte de bani. Creșterea medie a profitului a fost de 43% în 2022, după cum arată datele raportate la Ministerul de Finanțe.

Colaj Substantial

Mai mult, 7 din 11 rețele și-au majorat profitul net. Păi, dacă noi ne uităm la reducere, ei se uită la profit!

Liderii crescării profitului net sunt dm drogerie markt și Selgros, cu o creștere de 195% și, respectiv, 57%. Însă nici Lidl nu stă rău deloc, cu un salt al profitului net de 43%. Iată unde se duc banii pe care îi economisești la cumpărături!

Concurența pe Cifra de Afaceri

În timp ce Kaufland se laudă cu o cifră de afaceri mai mare cu 15%, ei și-au menținut nivelul profitului constant. Se pare că pe ei nu i-a lovit criza. Carrefour și Mega Image, pe de altă parte, s-au bucurat de o creștere considerabilă a profitului.

De fapt, cifrele arată că primii trei jucători din domeniu, Lidl, Kaufland și Carrefour, generează jumătate din cifra de afaceri cumulată a celor 11 retaileri mari din Romania

Banii noștrii in conturile străinilor

Așadar, când te gândești să-ți umpli coșul de cumpărături, gândește-te și la faptul că, undeva în birourile luxoase, cifrele de afaceri se rotesc rapid.

Poate nu vom opri noi roata profiturilor, dar măcar vom ști unde se duc banii noștri. La urma urmei, nu doar coșul de cumpărături este plin, ci și conturile retailerilor!


Reclamă

Share.

Mircea Becheanu, un jurnalist cu o carieră de peste două decenii, este renumit pentru reportajele sale incisive și analizele aprofundate ale evenimentelor politice și sociale. Dedicația sa pentru jurnalismul de calitate și integritatea profesională l-au transformat într-o voce respectată și influentă în media.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro