Reclamă

Cumpărătorii care ajung în piețe pentru a cumpăra zmeură, rămân cu privitul. Asta pentru că prețurile dunt extrem de piperate. Cu toate că fructele pleacă de la poarta fermei cu un preț mai mic, ajung să fie vândute cu mult mai mult. Din acest motiv, mulți fermieri rămân cu ele pe tarabe. De altfel, o mare parte din producție ajunge la export.

Zmeura este vândută la prețuri uriașe

În ultima perioadă, prețul zmeurei a devenit subiectul unor intense dezbateri în mediul online. Mai ales între fermieri și comercianți. Pe grupurile de specialitate, oamenii își arată nemulțumirea vizavi de acest aspect.

Un fermier român, Alexandru Vreja, a postat pe pagina personala de Facebook un mesaj pentru colegii lui care cultivă zmeură. Acesta îi îndeamnă să nu mai vândă zmeura la prețuri sub 30 sau 40 de lei pe kilogram. Cu atât mai mult către intermediari, cunoscuți și ca „samsari”.

Fermierul argumentează că acești intermediari revând zmeura în piață la prețuri mult mai mari. Astfel ajungând ca fructele să ajungă la tarabă la 100 de lei kilogramul.  Acesta atrage atenția asupra faptului că munca fermierilor este esențială în producția de zmeură, iar beneficiile sunt obținute în mare parte de intermediari.

Reacțiile la acest mesaj nu au întârziat să apară.Unii fermieri au fost de acord cu Alexandru Vreja, susținând că prețul practicat la poarta fermei este prea mic. Mai ales luând în considerare investițiile și munca depuse.

În schimb, alți fermieri au fost în dezacord, menționând că profiturile anunțate nu reflectă întotdeauna realitatea.

De asemenea, au fost voci care au apărat poziția intermediarilor și a comercianților. Acestea susțin că au și intermediarii rolul lor. Prin cumpărarea fructelor pe care le vând mai departe, asigură un circuit,fermierii neriscând să rămână cu fructele.

În supermarketuri, zmeura de import se vinde cu 10-12 lei suta de grame.


Reclamă

Share.

Din anul 2018 am ocupat funcția de specialist comunicare și relații publice în cadrul Federației Patronatelor din Turismul Românesc, îmbinând astfel tainele comunicării cu legile riguroase și actele normative care vizează în mod direct sfera turismului/ospitalității. Lumea digitală mi-a captivat atenția, iar astfel am descoperit acest frumos drum al redactării articolelor media pentru publicațiile online aflate în continuă dezvoltare. Încă din anul 2020, în cadrul substantial.ro, am documentat, redactat și transmis cititorilor noștri informația clară cu maximă dedicare și responsabilitate.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro