Reclamă

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) începe un război total în domeniul vânzărilor. Reprezentanții instituției vor să aducă reguli noi pe care retailerii să le respecte. Totul pentru protejarea consumatorilor. Astfel, se va schimba modul în care sunt afișate prețurile la raft.

ANPC în război total cu retailerii de pe piața din România

Până acum prețul mare era afișat cu caractere mici, iar prețul mic era evidențiat cu caractere mai mari și vizibile.

Decizia menită să protejeze drepturile consumatorilor, ANPC solicită ca ambele prețuri să fie indicate în aceeași culoare, mărime și tip de font.

Președintele ANPC, Horia Constantinescu, a subliniat că perioada în care consumatorii erau expuși la astfel de tactici de afișare a prețurilor a luat sfârșit.

Operatorii economici vor fi obligați să informeze consumatorii asupra prețului cel mai mare al produsului. Chiar dacă este afișat sau redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare.

Toate prețurile trebuie să fie afișate utilizând aceleași caractere de font, culoare, mărime și alte caracteristici.Ordinul ANPC vine ca o măsură de combatere a practicilor înșelătoare întâlnite în retail.

ANPC declară război acestui mod de afișare a prețurilor și își propune să asigure protecția consumatorilor în fața practicilor comerciale înșelătoare. Schimbarea cerută de autoritatea de control va contribui la evitarea situațiilor în care cumpărătorii sunt confuzi și plătesc prețul mai mare în cazul în care nu beneficiază de un card de fidelitate la magazinul respectiv.

În cazul unei vânzări directe, operatorii economici sunt obligați să informeze consumatorii, prin aplicarea pe produs sau în imediat vecinătate unde este expus produsul, cel puțin a prețului cel mai mare al produsului respectiv chiar dacă este afișat și prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate prețurile aceleași caractere de font, culoare, mărime și alte caracteristici”, precizează ordinul ANPC.

De altfel, inspectorii ANPC vor să asigure prin acest demers și o concurență corectă.


Reclamă

Share.

Din anul 2018 am ocupat funcția de specialist comunicare și relații publice în cadrul Federației Patronatelor din Turismul Românesc, îmbinând astfel tainele comunicării cu legile riguroase și actele normative care vizează în mod direct sfera turismului/ospitalității. Lumea digitală mi-a captivat atenția, iar astfel am descoperit acest frumos drum al redactării articolelor media pentru publicațiile online aflate în continuă dezvoltare. Încă din anul 2020, în cadrul substantial.ro, am documentat, redactat și transmis cititorilor noștri informația clară cu maximă dedicare și responsabilitate.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro