Reclamă

Este început de sezon estival, astfel că ofertele de vacanțe sunt la mare căutare. Românii caută cele mai avantajoase pachete, iar operatorii din turism se întrec în tarife și facilități. Atât cele din țară cât și din străinătate, toate sunt prezentate fără cusur de agențiile de turism. Inspectorii OPC îi îndeamnă pe cei care își achiziționează vacanțe să acorde o atenție deosebită detaliilor

Inspectorii OPC, îi învață pe turiști cum să se apere de țepe

Turiștilor sunt îndrumați ca achiziționează un pachet de servicii turistice, să solicite toate informațiile relevante despre destinație, cazare, transport, servicii de masă și modalitățile de plată.

Reprezentanții autorității au publicat pe rețelele de socializare câteva sfaturi și îndrumări utile în acest sens.

Inspectorii spun că inainte de încheierea contractului, agenția de turism are obligația să furnizeze turiștilor, în scris, informații detaliate. Acestea vizează destinația, ruta de parcurs, mijlocul de transport, caracteristicile și categoria acestuia, tipul unităților de cazare. De asemenea trebuie specificate și detalii legate de specificul unităților de alimentație.

Turiștii trebuie să afle aspecte legate de orele de plecare,sosire, dar și despre vize și asigurări.

Când vine vorba despre achitarea serviciilor, de asemenea turiștii trebuie să fie bine informați. Detaliile  privind cuantumul avansului, termenul pentru achitarea restului de plată.  De asemenea și despre termenul limită pentru anularea călătoriei turistice.

De asemenea, turiștii trebuie să cunoască și aspecte legate de modalitățile în care contractul poate fi anulat.

Fotografiile, dovezile care îi pot salva pe turiștii înșelați de agențiile de turism

Nu de puține ori, turiștii au luat țepe grave în vacanță. De cele mai multe ori acestea vizează neconcordanța imaginilor hotelurilor cu realitatea. În astfel de cazuri, turiștii sunt îndrumați să facă poze în vacanță cu apartamentele sau camerele închiriate. Acestea trebuie să reflecte diferențele dintre oferte și realitate. O spun reprezentanții Centrului European al Consumatorului.

 


Reclamă

Share.

Din anul 2018 am ocupat funcția de specialist comunicare și relații publice în cadrul Federației Patronatelor din Turismul Românesc, îmbinând astfel tainele comunicării cu legile riguroase și actele normative care vizează în mod direct sfera turismului/ospitalității. Lumea digitală mi-a captivat atenția, iar astfel am descoperit acest frumos drum al redactării articolelor media pentru publicațiile online aflate în continuă dezvoltare. Încă din anul 2020, în cadrul substantial.ro, am documentat, redactat și transmis cititorilor noștri informația clară cu maximă dedicare și responsabilitate.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro