Reclamă

Aeroportul Brașov și-a deschis joi, 15 iunie, pistele pentru primele zboruri. Un proiect de aproximativ 150 de milioane de euro, din care nu s-au alocat însă suficienți bani și pentru o platformă online sigură. Astfel că informațiile site-ului sunt puse în pericol de felul în care s-a încercat să se facă „economie”. 

Cât de ușor poate fi spart site-ul Aeroportului Brașov

Primul aeroport construit în România în ultimii 50 de ani și al treilea ca mărime din țară a fost deschis oficial joi, 15 iunie 2023. La mai bine de 3 ani de la începerea lucrărilor, prima cursă a aterizat la ora 8:00 în această dimineață, având la bord mai multe oficialităţi şi fiind pilotată de fiul cosmonautului Dumitru-Dorin Prunariu.

În total, construirea noului aeroport a costat 150 de milioane de euro. Acesta este dotat cu un turn de control virtual, dar și tehnologii de securitate de ultimă generaţie. Cum ar fi echipamentele de scanare a bagajelor, care sunt dotate cu algoritmi de detecţie a explozibililor lichizi.

Dar oricât de modern ar fi aeroportul, se pare că nu au mai fost bani și pentru platforma sa online. Site-ul folosește o temă ce costă doar 39$, adică puțin peste 200 de lei.

Mai grav este că acest lucru îl face să fie o pradă ușoară pentru hackeri. Care cu puțin efort, îl pot sparge și pot crea numeroase probleme.

Prima zi de zboruri, prima zi cu scandal. Nu operează zboruri de noapte

Problema gravă prezentată anterior nu este singura apărută imediat după inaugurarea Aeroportului din Brașov. Pasagerii companiei Dan Air au aflat că zborurile care urmau să aterizeze de la Nurnberg și Stuttgart vor fi redirecționate la București. Iar de aici, pasagerii vor fi transportați cu autobuzul către destinația lor finală, Brașovul.

În spatele acestui scandal stă faptul că Romatsa închide cerul Brașovului la ora 19:00, în timp ce cursele aeriene sunt programate după această oră. Programul actual de deservire pentru acest aeroport este doar în intervalul 7:00- 19:00.

Instituțiile Statului Român, în loc să coopereze și să colaboreze pentru a identifica soluții pentru asigurarea operaționalizării aeroportului Brașov – în speță ROMATSA – se limitează la a-și oferi serviciile în funcție de propria organizare internă și fără a ține cont de nevoile publicului larg în slujba căruia se află., a transmis Dan Air.

Reclamă

Share.

Sunt Simona Păun, o tânără jurnalistă cu studii în litere. Combinez pasiunea pentru scris cu o neînfricată ambiție. Chiar dacă sunt la început de drum, sunt deja recunoscută pentru investigațiile mele profunde și abordarea meticuloasă. Viitorul pare strălucit în fața mea.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro