Conducerea cu anvelope de iarnă în timpul verii este periculoasă, deși nu este ilegală. Specialiștii atrag atenția că șoferii care fac acest lucru se expun unui risc major.
Anvelopele de iarnă sunt concepute pentru a oferi siguranță în sezonul rece, datorită canelurilor lor adânci și profilului unic. Acestea asigură o bună aderență pe zăpadă și gheață, dar pot fi periculoase în alte condiții. Anvelopele de iarnă sunt mai grele și nu sunt proiectate pentru viteze ridicate.
Pe măsură ce adâncimea șanțurilor scade, riscurile cresc și distanța de frânare se mărește. De asemenea, există un risc crescut de acvaplanare, deoarece anvelopele de iarnă nu sunt concepute pentru apă.
Risc uriaș pentru toți șoferii
În plus, în timpul verii, există un risc ridicat de explozie a anvelopelor de iarnă, deoarece se încălzesc puternic din cauza temperaturilor ridicate și a frecării cu asfaltul. De aceea, este important să se evite cumpărarea de anvelope second-hand, chiar dacă poate fi tentant să se economisească bani. Potrivit legii, se poate utiliza un cauciuc până când adâncimea canalului ajunge la 1,6 mm, dar acest lucru nu mai asigură o aderență adecvată.
Specialiștii recomandă înlocuirea anvelopelor vechi înainte de a atinge acest prag minim legal. Un cauciuc nou are o adâncime de 8 mm și oferă cea mai bună aderență. Pe măsură ce timpul trece și cauciucul se uzează, aderența scade. După 4-5 ani, un cauciuc îmbătrânește și nu mai oferă siguranță.
Chiar dacă legea permite o adâncime minimă de 1,6 mm, o aderență scăzută este de așteptat atunci când adâncimea canalului ajunge la 4 mm pentru anvelopele de iarnă și 3 mm pentru cele de vară. Este important să se înțeleagă că uzura și îmbătrânirea cauciucurilor afectează performanțele acestora și, implicit, siguranța în timpul condusului.