Reclamă

Schimbare radicală pentru șoferii din România! Aceștia vor fi obligați să plătească o taxă pentru a putea circula în anumite zone ale orașelor mari. În caz contrar, aceștia nu vor avea voie în respectivele zone.

Această schimbare este rezultatul unui nou proiect. Acesta urmărește creșterea siguranței în trafic și atingerea obiectivelor de reducere a poluării. Proiectul a fost aprobat recent de către Parlament și urmează să fie promulgat.

Conform acestui proiect, Bucureștiul și alte mari orașe din țară trebuie să implementeze zone cu emisii reduse în următorii ani. Accesul în aceste zone va fi permis doar autovehiculelor care respectă anumite reguli sau pentru care se plătește o taxă.

Schimbare radicală pentru șoferi!

Conceptul de Zona cu Nivel Scăzut de Emisii (ZNSE) este introdus în acest proiect de lege. O ZNSE este o zonă stabilită de autoritățile locale unde se aplică restricții sau taxe pentru accesul autovehiculelor. Scopul este îmbunătățirea calității aerului.

În următorii doi ani de la promulgarea proiectului de lege, se vor stabili ZNSE în București și în municipiile Bacău, Baia Mare, Brașov, Brăila, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Galați, Iași, Pitești, Ploiești și Timișoara. Aceste zone vor fi semnalizate de către autoritățile locale.

Există două tipuri de ZNSE. Unele unde se stabilesc taxe de acces, iar altele unde sunt stabilite doar reguli de acces. În cazul zonelor cu taxe, trebuie implementate mecanisme pentru acces controlat. În cazul celor cu reguli, se va face control aleator de către poliția locală.

Autovehiculele vor avea acces în ZNSE doar dacă îndeplinesc anumite condiții. Trebuie să respecte standardele de emisii ale zonei, să plătească taxa corespunzătoare sau să beneficieze de o excepție sau reducere a taxei.

O nouă taxă pentru toți șoferii din România! Nu vor mai avea voie

Apare o nouă taxă pentru toți conducătorii auto

Proiectul de lege mai prevede că până în 1 noiembrie 2026, autoritățile municipiilor reședință de județ trebuie să stabilească benzi dedicate transportului în comun. Acest lucru se va face pe baza planului de mobilitate urbană durabilă.

Municipiile vor avea de asemenea obligația de a dezvolta și implementa un plan de mobilitate urbană durabilă. Acesta va avea ca scop îmbunătățirea accesibilității și conectivității, precum și dezvoltarea unei oferte de transport diversificate și durabile. Oferta de transport va include diverse moduri de transport: aerian, fluvial și maritim, feroviar, rutier, pe cablu, nemotorizat și pietonal.

Acestea sunt toate integrate într-un mod care este durabil din punct de vedere social, economic și de mediu. Acest plan de mobilitate urbană durabilă va include toate formele de mobilitate și transport. Astfel, transportul public și privat, de marfă și pasageri, motorizat și nemotorizat, în mișcare sau în staționare, toate vor fi luate în considerare.

În final, după ce proiectul de lege va fi promulgat de președinte, acesta va fi publicat în Monitorul Oficial. Doar după aceste etape va putea fi aplicat.


Reclamă

Share.

Tânăr jurnalist de 25 de ani, absolventă a Facultății de Litere din Craiova, promptă atunci când vine vorba de redactarea articolelor de calitate, Mădălina a mai profesat în domeniu pentru cunoscute publicații din branșă. Iubește autenticitatea și este mereu la curent cu tot ceea ce se întâmplă în domeniul pe care a ales să-l urmeze. Este dinamică, informată și gata să facă față oricărei provocări, indiferent cât de dificilă pare.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro