Accidentul feroviar s-a produs aseară în județul Prahova. Implicat în acest sens a fost un tren în care se aflau 50 de călători. Patru persoane au avut nevoie de îngrijiri medicale în urma acestuia.
În ultimele săptămâni au avut loc mai multe astfel de incidente. Cel mai grav este cel de la Galați în urma căruia o persoană a decedat, iar alte trei au fost grav rănite.
Accident feroviar în Prahova
Accidentul feroviar a avut loc aseară pe raza localității Măgurele din județul Prahova. Un tren care transporta călătorii pe ruta Ploiești-Măneciu a lovit în plin un camion de care erau agățate două remorci pline cu lemne. Conform primelor informații legate de acest accident, patru călători din cei 50 au suferit răni ușoare. Aceștia au primit îngrijiri medicale însă au refuzat să fie transportați la ce mai apropiat spital.
Impactul a fost unul extrem de puternic astfel că, una dintre remorcile încărcate cu lemne s-a răsturnat. Încărcătura acesteia a rămas însă stabilă.
Garnitura feroviară a fost avariată în zona compartimentului motor. Echipa tehnică a intervenit rapid în acest sens, astfel că trenul și-a putut relua traseul. Totuși preț de câteva zeci de minute, traficul feroviar în zonă a fost blocat.
CFR Călători scoate din circulație trenurile vechi
După desele accidente feroviare, CFR Călători a luat o decizie de ultim moment. Conform acesteia vor fi scoase de pe trasee toate locomotivele vechi. Cei din cadrul sindicatelor sunt de părere că există o nevoie acută de investiții în acest sens. Majoritatea trenurilor sunt mai vechi de 40 de ani. Evident, multe dintre acestea nu mai funcționează în parametrii. Astfel, pot pune oricând în pericol viața călătorilor, dar și a personalului.
„Toate locomotivele dotate cu un astfel de agregat graduator, deci sub ansamblu e o piesă, trebuie verificate, probabil că se va lua o decizie de înlocuire a lor după care vor fi repuse în circulație. Ca să preîntâmpini un nou eveniment nedorit ca un accident precum cel de la Galați s-a luat această decizie de a fi retrase din circulație. Undeva în jur de 17 locomotive cred că sunt în total (…) ele vor fi probabil demontate, este posibil să se ia decizia să fie retrimise la fabrica constructoare și să fie verificate pe standuri.”, susține Președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă,Iulian Mănescu.