În ultimii doi ani a existat o reală explozie a vânzărilor în ceea ce privește sectorul mașinilor electrice. Numeroși șoferi au investit într-un astfel de bolid la gândul că vor economisi banii pe care i-ar fi dat pe carburant. Lucrurile s-au schimbat însă total în ultimele luni. Totul după criza din energie, iar nai nou, după ce benzina și motorina s-au scumpit de la 1 Ianuarie.
Benzina și motorina au atins un nou prag
Toți șoferii din România au fost întâmpinați la început de an cu o surpriză de proporții la pompă.
Aceștia au observat că benzina s-a ating pragul de 36 de bani per litru. În același timp, motorina a avut o creștere de preinfe 38 de bani pe litru.
Majorarea a putut fi resimțită deja în stațiile din țară ale OMV, Petrom, Mol, dar și Rompetrol.
Cum a fost posibil acest lucru? Ei bine, având la bază două aspecte importante pe scena conducerii țării. Mai concret, carburanții s-au scumpit după ce Guvernul Ciucă a înlăturat reducerea de 50 de bani pentru un litru de benzină sau motorină. În același timp, acciza la carubunarnți a scăzut în aceeași perioadă.
Astfel, în raportul cu scumpirile aplicate din prima zi a anului, benzina a ajuns de la 5,93 sau 5,99 lei/l la prețul semnificativ de 6,29-6,35 lei/l. Totodată prețul motorinei standard, s crescut de la 7,11-7,14 lei/l cu câteva unități. Astfel, un litru de motorină se vinde cu 7,49-7,52 lei/l.
De asemenea, prețurile din energie au crescut. Astfel, recent, mulți dintre români au regretat achiziționarea mașinii electrice. Totuși, cu toate datele problemei, specialiștii susțin că încă este rentabilă mașina electrică.
Un număr mare al stațiilor de încărcare a acestor mașini oferă încă acest serviciu contracost.
Ne așteaptă însă un an în care inflația nu va arăta deloc așa cum ne-am dori. Astfel că, în continuare cea mai optimă variantă a autoturismului pe care să îl folosești este cea cu consumul cel mai mic.