Votul Austriei împotriva intrării României în Spațiul Schengen de pe 8 decembrie i-a înfuriat teribil pe românii din toată țara, care au început boicotul față de companiile austriece.
Ședința de joi a Consiliului Justiției și Afacerilor Interne de la Bruxelles a fost o lovitură grea pentru România, care după 10 ani de așteptare, a primit un răspuns negativ pentru aderarea la Schengen.
Nu doar oficialii români au protestat față de Austria, ci și românii de pretutindeni, care sunt gata să renunțe la relațiile comerciale cu firmele austriece.
Firmele românești renunță la băncile austrieci și la OMV
Mai multe companii din România și-au închis conturile la băncile austriece din țară și au luat decizia să renunțe și la combustibilul de la compania în care o firmă din Austria este acționar majoritar.
Este vorba de o umilire a poporului român de către Guvernul Austriac. De săptămâna viitoare se vor întrerupe relații comerciale cu bănci austriece, se vor întrerupe relații comerciale cu societăți de asigurări austriece, se vor întrerupe cu societăți austriece din domeniul nostru de activitate. Când vom fi tratați cu respect vom înapoia respectul., a declarat Voicu Vușan, administratorul unei firme din Alba.
CNA, protest la Ambasada Austriei în România
Proteste au fost și la Ambasada Austriei din București, după ce ministrul de interne Gerhard Karner i-a umilit pe jurnaliștii români. Oficialul austriac a ignorat pur și simplu întrebările presei de la noi, personalul său de pază i-a împiedicat să se apropie, iar după vot a evitat declarațiile și a dat bir cu fugiții.
În consecință, CNA a transmis o scrisoare deschisă ambasadoarei Austriei în România, doamna Adelheid Folie.
Membrii Consiliului își exprimă solidaritatea cu jurnaliștii acreditați la Bruxelles și speră ca, fiind un caz fără precedent la un asemenea nivel european, să fie și unul singular., se arată în documentul trimis de Consiliul Național al Audiovizualului.
Firmele de transport din România, revoltate că nu am intrat în Schengen
Refuzul categoric al Austriei pentru intrarea României în Schengen a lovit cel mai tare în firmele de transport, care se confruntă cu timpii de așteptare mari de la punctele de trecere.
Intrarea în spațiul de trecere liberă ar fi fost un ajutor imens pentru aceste companii, mai ales că timpul pierdut la vamă înseamnă și sume de bani mari.
Era bine să fi intrat în Schengen pentru că toată circulaţia, toate mărfurile sunt paralizate, se pierde foarte mult bani, foarte mult timp pierdut, nervi, tensiune la maxim., a declarat un şofer din Dâmboviţa.