Mulți șoferi din România se culcă pe o ureche și nu respectă legislația rutieră exact așa cum ar trebui. Mulți dintre ei sunt prinși de către polițiștii rutieri, iar în multe cazuri, rămân pe loc fără certificatul de înmatriculare al mașinii. Acest lucru se întâmplă și în cazul șoferilor care nu își schimbă anvelopele la timp.
Așadar, certificatul de înmatriculare al unei mașini poate fi reținut în mai multe situații. Printre aceste situații se regăsește și lipsa cauciucurilor de iarnă, atunci când se circulă într-o zonă acoperită de zăpadă, gheață sau polei.
Cod rutier 2022: Când se schimbă cauciucurile
În acest context, Ministerul Afacerilor Interne a postat un clip video în care îi informează pe șoferi în legătură cu echiparea mașinilor cu anvelope de iarnă. Românii nu cunosc multe detalii importante. De exemplu, românii nu știu că nu există o dată fixă în care cauciucurile trebuie schimbate. Cert este că atunci când se circulă într-o zonă acoperită cu zăpadă, gheață sau polei.
Dacă șoferii vor fi prinși de oamenii legii că nu au echipamentul obligatoriu pe mașini, vor fi amendați cu sume cuprinse între 1.305 lei și 2.900 de lei. Pe lângă toate acestea, polițiștii vor reține și certificatul de înmatriculare al mașinii.
Ce cauciucuri sunt omologate
Un alt detaliu important pe care șoferii nu îl știu este că doar anvelopele de iarnă inscripționate cu simbolurile M + S sunt omologate pentru a fi folosite în condiții de iarnă. După cum am spus mai sus, șoferii care nu vor respecta aceste reguli, vor primi o amendă usturătoare și li se va reține talonul mașinii. Polițiștii vor elibera o dovadă înlocuitoare, fără drept de circulație.
Și RAR a explicat care anvelope sunt conforme, potrivit legislației de circulație în vigoare la noi în țară.
„Asigurăm conducătorii auto că, indiferent de denumirea lor comercială, anvelopele care sunt marcate cu literele M şi S (însemnând noroi şi zăpadă – engl. mud and snow), sub forma: M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerinţele de utilizare în condiţiile specifice de iarnă prevăzute în legislaţia naţională rutieră”, arată RAR.
De asemenea, inspectorii îi sfătuiesc pe cei care au cauciucuri de iarnă mai vechi de 4-5 ani, să solicite părerea unui specialist. El va observa dacă există urme accentuate de uzură.