Este anunț de ultimă oră pentru toți românii! Reamintim că în perioada pandemiei de coronavirus, programul de lucru al angajaților Ministerului Afacerilor Interne a fost afectat. De aceea, mulți români au fost nevoiți să își facă buletinele pe termen scurt. Multe dintre acestea au expirat deja, pe data de 7 iunie. Românii care nu le-au schimbat riscă amenzi colosale.
Așadar, reprezentanții instituției mai sus citate au tras un semnal de alarmă cu privire la această situație. În luna martie 2022, au fost identificate 387.000 de documente de identitate expirate în România. În acest context, Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date și-a prelungit programul de lucru pentru a rezolva problema actelor expirate. Așadar, în perioada 9 martie-9 noiembrie 2022, oamenii legii au emis 1.746.460 buletine noi.
Reprezentanții MAI au amintit și de implementarea buletinelor electronice. Programul respectiv deja a început să se deruleze anul trecut în Cluj Napoca. Până la momentul actual, în județul Cluj, au fost eliberate deja 5.434 noi acte de identitate. Autoritățile intenționează ca până la jumătatea anului 2023 să se înceapă implementarea buletinelor electronice și în București.
Precizăm că dacă cel care vrea să își schimbe buletinul, însă nu este proprietarul imobilului, este nevoie de declarația scrisă a celui care îl găzduiește. Așadar, proprietarul locuinței trebuie să fie prezent în fața lucrătorului de evidență a persoanelor, cu propria carte de identitate asupra sa.
Ce acte sunt necesare pentru schimbarea domiciliului
Persoanele care vor să își schimbe buletinul fiindcă și-au schimbat domiciliu, au nevoie de următoarele documente:
- Cererea pentru eliberarea actului de identitate;
- Actul de identitate anterior și cartea de alegător (dacă este cazul)
- Certificatele de naștere și de căsătorie, dacă este cazul (original și copie)
- Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, dacă este cazul (original și copie)
- Certificatul de divorț, dacă este cazul (original și copie)
- Certificatul deces al soțului / soției decedat, dacă este cazul (original și copie)
- Certificatele de naștere ale copiilor sub 14 ani, dacă este cazul (original și copie)
- Documentele cu care se face dovada adresei de domiciliu (original și copie).
- Chitanța reprezentând contravaloarea taxei cărții de identitate ce poate fi plătită la ghișeu.
Acte necesare schimbare buletin expirat
Persoanele cărora le expiră buletinul sunt obligate să meargă cu cel puțin 15 zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, pentru a solicita un nou buletin. Este nevoie de următoarele documente:
- Cerere pentru eliberare buletin
- Certificatul de naștere, original și copie
- Certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original și copie
- Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, după caz, original și copie
- Certificatul de deces al soțului/soției decedat/decedate, în cazul soțului supraviețuitor, original și copie
- Certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz, original și copie
- Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original și copie
- Chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate.
Acte necesare schimbare buletin expirat
În cazul în care vi s-a furat buletinul, sau s-a deteriorat, atunci aveți nevoie de următoarele documente:
- Cerere de eliberare buletin Certificatele de naștere și de căsătorie, dacă este cazul (original și copie)
- Certificatele de naștere a copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz (original și copie);
- Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, dacă este cazul (original și copie)
- Certificatul de divorț, dacă este cazul (original și copie)
- Documentele cu care se face dovada adresei de domiciliu (original și copie).
- Proprietarul spațiului în care se stabilește domiciliul, cu actul de identitate în original, în termen de valabilitate trebuie să fie, de asemenea, prezent, dacă solicitantul nu este proprietar
- Un document oficial pentru certificarea identității (pașaport, permis de conducere, legitimaţie de serviciu, cu fotografie de dată recentă) – original și copie
- Chitanța reprezentând contravaloarea taxei cărții de identitate.