Reclamă

Cu ani înainte ca TikTok să devină o obsesie a adolescenților, Twitter Inc. avea o aplicație video de pionierat în format scurt pe care mulți oameni o iubeau.

Acum, cu Elon Musk la conducere, Twitter caută să aducă înapoi aplicația Vine. Este o idee populară în interior, cu o mulțime de angajați care se oferă activ pentru a lucra la efort, potrivit oamenilor din interior. Când Musk a postat pe Twitter un sondaj în care a întrebat dacă ar trebui să revigoreze pe Vine, 69,6% dintre respondenți au spus da.

Cu ce a greșit Twitter

Social media

În ciuda popularității timpurii a aplicației, Twitter nu a putut valorifica. Vine a fost prost gestionat, afacerea nu s-a materializat niciodată, iar Twitter nu a putut (sau nu a vrut) să plătească creatorii care au făcut aplicația atât de populară. Toată lumea s-a mutat pe Instagram, YouTube și mai târziu pe TikTok. Iar Twitter a rămas cu ceea ce Jack Dorsey a numit mai târziu „cel mai mare regret al său”.

De fapt, ca Vine să funcționeze astăzi ar fi incredibil de dificil și de costisitor. TikTok și Instagram au preluat sămânța pe care Twitter a plantat-o ​​în 2012 și au creat afaceri impresionante. Platformele lor oferă creatorilor audiențe masive și oferte de publicitate profitabile.

Vine, se pare, ar trebui să înceapă de la zero. Angajații Twitter au fost rugați să examineze codul lui Vine pentru a vedea ce este utilizabil, potrivit Axios, dar această rută nu sună promițătoare. „Acest cod are peste 6 ani. Unele dintre ele sunt 10+. Nu vrei să te uiți acolo”, a scris pe Twitter Sara Beykpour, un fost angajat al Vine și inginer senior Twitter. „Dacă vrei să reînvie Vine, trebuie să o iei de la capăt.”

O altă problemă

Costul. Găzduirea video este foarte scumpă, la fel și talentul de inginerie necesar pentru a construi tipul de algoritm de recomandare sofisticat de care Vine ar avea nevoie pentru a concura cu TikTok. Musk și Twitter încearcă în mod activ să reducă costurile. Reconstruind Vine le-ar extinde considerabil.

Să ne prefacem că Musk încearcă oricum. Mișcarea ridică alte câteva întrebări importante:

Cum va atrage Twitter creatorii de videoclipuri de profil? Compania va trebui să-i convingă pe creatori că a începe pe o nouă platformă merită efortul. Unele foste celebrități Vine („stelele Vine”) își vor dori urmăritorii înapoi. Ceea ce nu prea pare posibil, având în vedere că mulți dintre acești adepți nu mai sunt pe Twitter, dar este o idee.

Va avea Vine propria aplicație? Presupun că, având în vedere moștenirea lui Vine, deși plierea produsului în Twitter ca o funcție nouă l-ar ajuta să ajungă imediat la mai mulți oameni. Problema este că Twitter este incredibil pentru știri, dar nu este un loc în care oamenii se dau înapoi pentru a parcurge videoclipuri amuzante sau interesante.

Va primi Twitter drepturi muzicale? O mare parte a atracției TikTok este muzica. Twitter nu are acorduri cu casele de muzică. Obținerea lor nu este ieftină sau ușoară.


Reclamă

Share.

Alexandra Neacșu, are 24 de ani și e absolventă a Facultății de Artă Geo Saizescu. Îi plac foarte mult filmele sci-fi, cărțile horror și adoră să gătească. În prezent cochetează și cu arta și este membră fondatoare a „Teatrului Nou”.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro