Pandemia a transformat mult conceptul muncii, astfel că joburile de acasă au devenit o obișnuință pentru angajat și angajator. Deși restricțiile au fost ridicate, multe dintre dintre companii au optat pentru a-și păstra sistemul hibrid în ceea ce privește programul de lucru. Profitabil pentru angajator, comod pentru angajat, lucrul de acasă a căpătat teren în zilele noastre. Totuși multe persoane se feresc de acest sistem de lucru de teama de a nu fi productivi. Mulți dintre angajați sunt de părere că atunci când lucrează de acasă pot fi distrași de diverse alte activități.
Dacă urmezi însă câteva reguli esențiale, poți face performanță profesională și lucrând de acasă.
1.Crează-ți un program fix de la care nu te abați
Dacă angajatorul îți permite un ritm de lucru relaxat, ai putea tinde să extinzi mult timpul de lucru. Mai ales dacă strecori între orele de lucru și activități casnice. Dacă acorzi câteva ore legate jobului, îți vei putea duce la bun sfârșit toate task-urile, fără probleme. Te poți ocupa de lucrurile personale fie în prima parte a zilei, fie după program, însă niciodată în pauzele de la job. Cu siguranță vei depăși timpul alocat acestora. Nu te vei odihni și vei ieși și din ritmul muncii.
În fond, nu uita că nu îți dorești să petreci ore peste program pentru a recupera timpul pierdut.
2. Stai departe de telefon
Cu siguranță telefonul mobil îți este deseori de mare ajutor, dar tot de atâtea ori îți distrage atenția. Mai ales atunci când ești singuri vei tinde să petreci mai mult timp verificând notificări sau scriind mesaje. Dacă nu vei avea telefonul la îndemână, cu siguranță vei reduce mult timpul petrecut pentru a rezolva un task.
3.Nu-ți aglomera atenția cu mai multe sarcini de lucru
Din dorința de a termina totul pe repede înainte ai putea deseori apela la a încerca să rezolvi mai multe sarcini deodată. Dacă de câteva ori vei reuși, nu înseamnă că trebuie să îți faci un obicei din acest lucru. Aglomerarea activităților te poate face să clachezi la un moment dat.