Imaginează-ți jena… Ai o întâlnire la un restaurant elegant.
Mâncarea a fost delicioasă și serviciul superb, dar când înmânați cardul dvs. de credit serverului pentru a plăti factura, este refuzat. Partenera ta, care se așteaptă să plătești, nu a adus portofelul și ai zero numerar. Ce acum?
Pe vremuri, s-ar putea să fi fost forțat să-ți plătești datoria în bucătărie spălând vase sau târând gunoiul la coșul de gunoi. Nu este clar dacă acest lucru s-a întâmplat vreodată cu adevărat sau este doar un trop de film/TV. Dar cu siguranță nu s-ar întâmpla astăzi. În bucătăriile moderne de restaurante, un muncitor neinstruit este mai mult o răspundere (o răspundere de asigurare literală) decât un ajutor.
Dacă spălarea vaselor nu mai este, atunci cum se comportă restaurantele cu clienții care pur și simplu nu își pot plăti factura?
1.Cum se ocupă cu adevărat restaurantele de asta
Matthew Britt este profesor la Universitatea Johnson & Wales cu ani de experiență ca bucătar executiv și coproprietar al restaurantelor de lux din Washington, D.C. El spune că, în 99,9 la sută din timp, un alt restaurant din petrecere va interveni și va acoperi factura. Dar în cazul rar în care un client cu adevărat nu poate plăti, managerii își asumă cele mai bune intenții.
„În calitate de profesioniști în domeniul ospitalității, facem tot posibilul. Pentru a ne asigura că persoana care nu poate plăti simte că este în regulă. Și că vom lucra cu ei pentru a face ca această situație să dispară.”, spune Britt.
Britt știe cum este să fii de cealaltă parte a acelei conversații incomode. Odată, călătorea pentru muncă în Danemarca și a uitat să spună băncii sale că este plecat din țară. Când factura a venit la un restaurant scump, cardul i-a fost refuzat și se afla la mii de mile de acasă.
2.Dacă este suficient de ieftin, ei vor „compensa” masa
Shawn Bucher este un bucătar și autor de cărți de bucate cu experiență atât ca manager, cât și ca proprietar de restaurant, cel mai recent al unui local de burrito „rapid casual”. El spune că, deși nu este o „apariție frecventă” să ai un client care nu poate plăti, cu siguranță se întâmplă. Și, în cele mai multe cazuri, restaurantul pur și simplu „o mănâncă”. Adică înghit costul.
„Echipa de management este mai preocupată să salveze fața. Și să facă „lucru corect” prin anularea tranzacției”, spune Bucher. „Este mai economic pentru noi să plătim masa și să mutăm oamenii mai departe. Decât să intrăm într-o conversație lungă. Sau să încercăm să trimitem clientului o factură prin poștă.”
Fiecare restaurant are „comps” încorporate în buget. Care pot fi folosite pentru personal, prieteni sau VIP. Scopul oricărui restaurant de succes este să nu folosească aceste compoziții. Dar dacă cineva comandă o masă de 100 de lei și nu poate plăti, probabil că managerul va face asta. La sfârșitul zilei, nu merită să treci printr-un proces mai lung.
3.Fără bani? Ce zici de garanție?
Comparând o masă de 20 de dolari din când în când nu va strica rezultatul unui restaurant. Dar când există o friptură de 75 de dolari și un bourbon de top pe factura neplătită, „conversația se poate schimba cu siguranță”, spune Britt.
Dacă serverele sau personalul recunosc clientul ca pe cineva care a mai luat masa acolo, managerul probabil îl va trimite pe clientul jenat cu un „IOU” prietenos. Și cu așteptarea că se va stabili cât mai curând posibil.
Dacă un client pentru prima dată nu poate plăti pentru o factură substanțială, unii manageri le vor cere să lase garanții până când factura este plătită.
„Oamenii poartă mult mai multe garanții asupra lor în ziua de azi. iPhone-uri, ceasuri Apple. Care probabil valorează mai mult decât pot mânca dintr-o singură dată”, spune Britt.
Ceea ce oferă un stimulent puternic pentru a reveni și a plăti.