Vacanțele a mii de oameni din întreaga lume sunt distruse din cauza zborurilor anulate. Aeroporturile din Europa întrerup zboruri pe bandă rulantă din cauza lipsei de personal. În România, situația este la fel de deficitară, întrucât BlueAir a anulat peste 11.200 de zboruri într-un timp foarte scurt. Cu alte cuvinte, călătorii trebuie să știe cum să procedeze în astfel de cazuri pentru a nu rămâne pierduți de bani.
Nenumărate zboruri au fost anulate
În perioada pandemiei, companiile aeriene au concediat o parte din personal, iar acum nu pot face față valului de călători care i-au asaltat. Traversăm acum cea mai mare criză a vacanțelor din ultimii ani în Europa. În aeroporturi se pierd bagaje, se anulează zboruri, iar banii oamenilor nu mai sunt revendicați. În Marea Britanie, inclusiv în Manchester, Heathrow și Gatwick sunt cozi interminabile pe aeroport și în afara clădirilor, din cauza bagajelor pierdute și a zborurilor anulate.
Nici România nu a scăpat de această problemă. Prin urmare, în aeroporturile românești, oamenii au ajuns să doarmă pe jos. Situația este scăpată de sub control în acest moment, iar oamenii sunt disperați. BlueAir a anulat mii de zboruri fără să ofere compensare celor 180.000 de călători care și-au cumpărat bilete.
Pe data de 16 iunie, ANPC a transmis informații privind ancheta ce vizează compania aeriană BlueAir. Se pare că de când s-au ridicat restricțiile impuse în perioada pandemiei, compania a anulat peste 11.200 de zboruri.
La ce metodă trebuie să apelezi pentru a nu pierde banii
Pe lângă faptul că au ratat vacanța mult visată, o problemă pentru călători o mai constituie și sumele nerevendicate. Este absolut normal să își primească banii înapoi pe biletele pe care nu le-au folosit, și nu din vina lor. Pentru a rezolva această problemă este o singură cale. Astfel, cei care nu vor să întâmpine această situație neplăcută trebuie să își facă asigurare de călătorie.
Specialiștii susțin că turiștii ar trebui să ceară despăgubiri, în cazul în care zborul este anulat cu mai puțin de șapte zile până la decolare. Pe lângă valoarea biletului achitat, ei pot primi și o sumă cuprinsă între 250 și 600 de euro, conform specialistilor de la airclaim.com