Inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor au avut în aceste zile mai multe controale la mai toți agenții comerciali. Fie că este vorba de de lanțuri de supermarket-uri, precum Mega Image, Cora, Lidl, etc, fie că este vorba de comercianți de tipul celor de la Jumbo, ANPC a emis amenzi consistente, dar și decizii de suspendare a activității până la reglementarea neregulilor descoperite. Astăzi au căzut victime controalelor celor de la Protecția consumatorilor cel puțion două magazine Jumbo din Capitală.
ANPC, amendă în valoarea de 108.500 de lei la două magazine Jumbo
Astăzi a fost o zi plină pentru inspectorii ANPC. Recent, într-un comunicat public, președintele instituției anunța amenzi de aproape jumătate de milion de lei. Sancțiunile au fost aplicate comercianților din Hala Obor, din Capitală.
Astăzi a venit rândul magazinelor Jumbo, situate în centrele comerciale din Pallady și Berceni. Potrivut unor informații oferite de ANPC, în cazul celor două magazine s-au descoperit mai multe nereguli la o gamă de produse destinate copiilor.
Este vorba de nu mai puțin de 10.000 de produse neconforme, spun inspectorii de la Protecția Consumatorilor. Valoarea acestor produse se ridică la suma de 170.000 de lei.
Suspendarea magazinelor, în calculul autorităților
În urma neregulilor descoperite s-a dispus amendarea celor două magazine Jumbo. Valoarea amenzilor se ridică la 108.500 de lei, precum și posibilitatea suspendării activității comerciale a celor două magazine Jumbo Pallady și din Berceni. Inspectorii ANPC au descoperit cel puțin șapte nereguli în cele două magazine, după cum urmează:
- comercializarea unor produse fără marcaje CE și lipsa unor informații de pe etichete,
- practici comerciale înșelătoare,
- comercializarea unor jucării fără informații în limba română privind avertismentele de siguranță și instrucțiunile de utilizare,
- comercializare unor produse periculoase,
- comercializarea unor produse cosmetice fără informații în limba română privind avertismentele de siguranță și instrucțiunile de folosire,
- comercializarea unor produse diverse fără informații în limba română, pe etichete,
- comercializarea unor jucării care imită produsele alimentare.
Un alt control efectuat de ANPC, din 2 mai, la două magazine aparținând lanțurilor Lidl și Mega Image, au constatat nereguli la anumite produse comercializate de cei doi retaileri. Potrivit inspectorilor, în acest caz s-au dat amenzi în valoarea totală de 90.000 lei și 2 avertismente.
„Nu de puține ori am constatat, în cadrul activității de comisar, faptul că sancțiunile aplicate într-un județ nu sunt respectate în toate celelalte. Din acest motiv, am stabilit o nouă abordare, în premieră, în activitatea de control a instituției.
După ce se fac constatări la unul dintre magazinele parte dintr-o rețea mai mare, se întocmește un act la nivelul proprietarului întregii rețele, în așa fel încât cele constatate devin obligatorii pentru întreaga rețea. Vrem ca, în felul acesta, abordarea să fie unitară la nivel național și punctul nostru de vedere să fie automat, nu permanent evitat.
Suntem în slujba consumatorilor, nu a operatorilor economici! Legea este aceeași la nivelul întregii țări!”, declara Horia Constantinescu, președinte ANPC.