Conform Bisericii Ortodoxe, în Săptămâna Luminată, creștinii trebuie să participe la slujbele ținute de preoți în biserici. În fiecare zi a săptămânii, românii respectă tradiții și obiceiuri din cele mai vechi timpuri, pentru a fi feriți de rele. De exemplu, în Miercurea Albă, femeilor le este strict interzis să facă un lucru.
Superstiții în Miercurea Albă, după Paște
Pe 25 aprilie am intrat în Săptămâna Luminată, iar fiecare dintre cele 7 zile are o semnificație anume. În Săptămâna Luminată, femeile au voie să spele și să facă curat în zilele de miercuri, joi și sâmbătă.
Pe de altă parte, în Miercurea Albă sau Sfânta Miercuri, gospodinelor le este interzis să muncească câmpul, deoarece se spune că se lucrează de ‘nunta șoarecilor’. Acest lucru înseamnă că aduci aduci rozătoarele în casă şi nu ai tot restul anului bucate pe masă. În schimb, bărbații sunt cei care pot merge la muncă. Mai mult de atât, în Miercurea Albă nu trebuie să îți speli părul, deoarece vei albi rapid.
Miercurea Albă este zi cu harți, adică ziua în care se mănâncă de dulce. Din moși-strămoși, Săptămâna Luminată este consacrată morţilor.Se mai spune că cei care mor în această săptămână, până la Duminica Tomii, adică prima duminică de după Paște, ajung direct în Rai.
De altfel, slujbele de înmormântare din Săptămâna Luminată sunt speciale. În loc de Veșnica Pomenire, preoții cântă Hristos a Înviat și Canonul Învierii Domnului. Nu se citește Psaltirea și nu se fac parastase pentru cei trecuți în neființă. Slujbele de înmormântare vor fi reluate după Duminica Tomii.
Ce rugăciune trebuie să rostești în a treia zi de Paște
În a treia zi de Paște, creștinii ortodocși trebuie să rostească cea mai puternică rugăciune dacă vor să aibă noroc și liniște în casă, pe tot parcursul anului!
„Stăpâne Doamne, Dumnezeul nostru, Cel ce ne‑ai învrednicit pe noi a trece vremea cinstitului şi dumnezeiescului post de patruzeci de zile, care s‑a însemnat de Tine şi s‑a dat nouă prin Tine. Cel ce ai pus nouă pocăinţă pentru mântuirea sufletelor şi curăţirea trupurilor şi spre izgonirea demonilor. Care ne‑ai arătat nouă spre închinare chipul cinstitei Tale cruci şi ne‑ai dăruit să o sărutăm cu atingerea nevrednicelor noastre buze.
Cel ce ne‑ai învrednicit să auzim de învierea prietenului Tău Lazăr şi de intrarea Ta în Ierusalim. Întâmpinat fiind de pruncii evreieşti care grăiau, strigând: osana întru cei de sus; şi să vedem mântuitoarele Tale patimi şi să ne închinăm dumnezeieştii Tale răstigniri, suliţei, trestiei, buretelui, pogorârii celei de pe cruce şi îngropării, şi să ajungem la cinstita şi dumnezeiasca Ta înviere.”