Reclamă

Când mergem la magazin după o zi lungă de lucru, ultimul lucru pe care ni-l dorim este să încercăm să citim informațiile despre ingrediente scrise cu cel mai mic font.

Cercetătorii spun că doar 15% dintre oameni acordă de fapt suficientă atenție informațiilor nutriționale de pe produsele pe care le cumpără. Acest lucru le permite unor producători să folosească strategii de marketing înșelătoare pentru a ne determina să le cumpărăm produsele.

1. Mancarea pentru bebeluși poate avea mai mult zaharat decât ne asteptam

Top 5 moduri în care etichetele produselor ne ascund adevărul
Pixabay

Când vine vorba de alimente pentru copii, produsele care sunt promovate ca opțiuni „mai sănătoase” ar putea, în realitate, să aibă un conținut ridicat de zahăr, deoarece conțin fructe, nu numai legume. Dar vedem „gusturi de legume” pe etichete și credem că acestea sunt mai bune pentru copii. Astfel de produse pot pretinde, de asemenea, că sunt „fără zahăr”. Când, de fapt, fructele adăugate înseamnă că produsele sunt de fapt bogate în zahăr.

2. O etichetă „fără nitrați” nu garantează siguranța

„Fără nitrați” este o etichetă pe care o puteți vedea frecvent pe carne. Deși nitrații sunt de fapt dăunători și este un lucru bun că nu sunt invitați la grătar, nu garantează că carnea este 100% sigură. Pe lângă nitrați, alimentele dvs. ar trebui să nu conțină sulfați, fosfați, BHT, BHA etc. Citiți cu atenție etichetele pentru a găsi produse sigure și evitați dacă este posibil să consumați carne procesată.

3. A fi „fără grăsimi” nu înseamnă că de fapt nu există grăsimi

Alimentele care nu conțin anumite ingrediente nu conțin neapărat niciuna dintre ele. Fie că este vorba de grăsimi, zahăr sau colesterol. Regulile permit producătorilor să menționeze ceva ca fără grăsimi dacă conține 0,5 grame pe porție – același lucru este valabil și pentru zahăr. În ceea ce privește colesterolul, un produs poate avea 2 miligrame pe porție.

4. Etichetele care spun „natural” și „ușor” pot induce în eroare

Un alt cuvânt care este un instrument bun de marketing care nu are prea multă substanță în spate este cuvântul „natural”. Specialiștii spun că nu există implicații legale pentru utilizarea acestui cuvânt pe etichetă. Pe de altă parte, folosirea cuvântului „lumină” este reglementată, dar se referă doar la grăsimi. Deci, dulciurile cu zahăr foarte procesate pot fi numite legal „ușoare”. Și par destul de sănătoase, dar nu sunt cu adevărat.

5. Pot exista mai mulți sau mai puțini nutrienți într-un produs decât ne așteptăm

Conform regulilor, există o marjă destul de mare de eroare atunci când vine vorba de faptele nutriționale de pe etichetele produselor alimentare: acestea diferă cu până la 20% față de numărul declarat. De exemplu, numărul de calorii al unui articol care spune că are 100 de calorii poate fi undeva în intervalul de la 80 la 120 de calorii și același lucru este valabil și pentru alți nutrienți.


Reclamă

Share.

Alexandra Neacșu, are 24 de ani și e absolventă a Facultății de Artă Geo Saizescu. Îi plac foarte mult filmele sci-fi, cărțile horror și adoră să gătească. În prezent cochetează și cu arta și este membră fondatoare a „Teatrului Nou”.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro