Netflix este o companie americană, cu sediul central în Los Gatos. A fost fondată în anul 1997 de către Reed Hastings și Marc Randolph. Venitul primar al companiei se bazează pe abonamentele de streaming video, oferind o bibliotecă de filme și programe de televiziune, inclusiv cele produse în cadrul companiei.
Netflix este lider mondial, cu peste 221,8 milioane de abonați la sfârșitul anului 2021.
După foarte mulţi ani în care a susţinut cu tărie că nu vrea reclamele, şeful Netflix pivotează la 180 de grade şi spune că este cât se poate de deschis la ideea unei variante cu reclame şi un preţ mai mic.
Abonamente mai ieftine la Netflix
Reed Hastings, CEO-ul Netflix, a declarat pentru prima oară că reclamele sunt o variantă pe care o ia în calcul şi o opţiune pentru cei care le tolerează, pentru a plăti un abonament lunar mai mic.
Cu alte cuvinte, Netflix va oferi la un moment dat un plan mai ieftin, dar acest lucru va include reclame. Nu vor fi probabil la fel de multe reclame ca la televizor, dar, va fi însă un abonament plătit, chiar dacă va un preţ mai mic.
Netflix are nevoie de un an sau doi, spune Hastings, pentru a analiza şi a alege opţiunea cât mai bună în ceea ce priveşte planul cu reclame. El recunoaşte că va fi un pas important pentru serviciul american.
Nu poate fi o coincidenţă faptul că, această schimbarea de atitudine vine după ce Netflix a pierdut abonaţi pentru prima dată în mai mult de o decadă. Faţă de T4, Netflix a pierdut 200.000 de abonaţi la nivel global.
Dar mai mult, Netflix aproximează că în al doilea trimestru ar putea pierde încă două milioane de abonaţi.
Compania dă acum vina pe password sharing, dar entuziasmul cu care a crescut preţurile în ultimii ani, plus concurenţa mai acerbă şi mai ieftină, au, cu siguranţă, un rol în scăderea Netflix.