Ministrul Educației a ieșit în spațiul public cu noi declarații. Acesta a spus că este necesar ca în Legea educației naționale să existe o formă de învățământ hibrid, așa cum profesorii, elevii și studenții deja s-au obișnuit, pe întreaga perioadă a pandemiei.
Este necesar să fie înființat un astfel de program, a spus Sorin Cîmpeanu. Pentru că sunt foarte multe avantaje ale digitalizării, acestea trebuie să fie păstrate și dezvoltate într-un cadru legal, cum a fost în perioada pandemiei. Pentru că restricțiile au fost ridicate, elevii și studenții se vor întoarce la forma de învățământ fizic. Astfel, trebuie creat un alt cadru legal, pentru a putea fi implementat acest program hibrid.
1. Sorin Cîmpeanu vrea să implementeze o formă de învățământ hibrid
„Ministrul Educației este dator să respecte legislația în vigoare. Legea educației naționale prevede trei forme de organizare a învățământului superior, învățământ cu frecvență, învățământ cu frecvență redusă și învățământ la distanță. Fiecare dintre aceste trei forme de organizare a beneficiat de acreditare din partea Agenției Române de Asigurare a Calității. (…) Este nevoie ca în Legea educației naționale să prevedem o formă de învățământ hibrid, care să poată să pună în valoare competențele digitale achiziționate atât de profesori, cât și de elevi și de studenți. Odată ce acest lucru se va întâmpla, va fi nevoie de standarde de evaluare din partea Agenției Române de Asigurare a Calității.”, a declarat Sorin Cîmpeanu.
2. Ministrul Educației: „Sunt multe avantaje ale digitalizării care trebuie să fie păstrate”
„În perioada pandemiei, când școala s-a desfășurat online, a fost introdus forma de învățământ hibrid. Pentru că restricțiile au fost ridicate, studiile se vor desfășura în format fizic. Astfel, nu va mai exista un cadru legal în care să fie desfășurate cursuri online, trebuie dezvoltat unul legal.
„Printre avantaje vă dau cu titlu de exemplu – dacă un profesor laureat al unui premiul Nobel are disponibilitate de a se adresa studenților români, dar nu o disponibilitate atât de mare încât să se deplaseze fizic în România, va putea să țină cursuri online la distanță. Sunt multe alte avantaje ale digitalizării care trebuie să fie păstrate și dezvoltate, dar în cadru legal. În momentul de față cadrul legal nu mai există, o dată cu dispariția stării de alertă.”, a mai spus ministrul Educației.
3. Mesajul transmis anterior de Ministrul Educației, pe pagina sa de Facebook
„Ministerul Educației a emis o Notă conform căreia, începând cu 09.03.2022, instituțiile de învățământ superior vor reveni la activități didactice cu prezență fizică. În situația în care acest fapt nu este posibil imediat, în vederea asigurării calității actului educațional, în funcție de specificul activităților desfășurate și în raport cu contextul actual (cazările studenților în căminele studențești, reconfigurarea orarelor etc), universitățile pot decide, în baza autonomiei universitare garantate de Constituția României, cu asumarea răspunderii publice, prin hotărâri ale Senatului universitar, o perioadă optimă de tranziție de la sistemul online la activități cu prezență fizică, având obligativitatea recuperării activităților didactice până la sfârșitul semestrului al II lea.”, a scris pe pagina sa de facebook.