Reclamă

La nivel național avem extrem de multe unități de învățământ în medii defavorizate, cum ar fi zonele greu accesibile, zonele izolate, unde copii refuză să vină la cursuri.Totodată România se confruntă cu o rată a analfabetismului ridicată în aceste zone, mai mult, programul este adresat și copiilor ce abandonează școala din cauza situației financiare precare a familiei.

Programul vine în sprijinul acestora prin acordarea a unui suport alimentar unităților de învățământ ce se confruntă cu situatile de mai sus.Până acum programul a fost institutionalizat in 50 de școli, însă se pare că acesta a avut succes și se va dispune extinderea lui până la 150 de unități de învățământ.

„Prima categorie include unităţi de învăţământ situate în medii geografice izolate/ greu accesibile – deltă, munte, câmpie (zonă depopulată/ zonă greu accesibilă din cauza condiţiilor naturale), în medii sociale defavorizate (comunităţi cu grad mare de vulnerabilitate – populaţie romă, copii cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate şi supuşi unor forme disimulate de abandon parental, copii supuşi unor forme de abuz parental prin muncă, abandonul şcolii, cutume şi mentalităţi culturale restrictive, în defavoarea minorului etc.) în medii sociale cu grad ridicat de pauperitate.„Având în vedere specificul şi finalităţile educaţionale, aceste unităţi de învăţământ complexe au şi un procent ridicat de elevi proveniţi din mediul rural, potenţiali facilitatori pentru implementarea şi diseminarea proiectului”


Reclamă

Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro