Telefoanele mobile pot interfera cu avioanele. Transmiterea telefoanelor mobile poate provoca interferențe sonore la radiourile aeronavei. Probabil că ați auzit chiar voi această interferență atunci când un telefon este setat lângă un difuzor. Sună ca un ton „dit-dit-dit-dit” și este destul de enervant.
Oricine a trebuit să urmărească interferența audio într-un sistem de sunet înțelege. Deci, dacă telefoanele mobile chiar interferează de ce nu am auzit despre asta?
1. Ce se întâmplă dacă nu respecți regula cu „modul avion”
În primul rând, este destul de rar. Interferența nu are loc de fiecare dată când un telefon este pornit în interiorul unui avion. Se aude poate o dată sau de două ori pe lună dacă zbori cu aproximativ 50 de zboruri în fiecare lună, conform unui pilot. Deci, este rar, dar aproximativ 2-3% din zboruri sunt mult mai frecvente decât „o dată la un milion” sau „niciodată” pe care le ghicesc majoritatea oamenilor. De obicei este fals. Se întâmplă o dată sau de două ori și atât.
Iată câțiva dintre factorii care determină dacă un telefon va exploda sau nu urechea pilotului.
2. Timpul
De cele mai multe ori, telefonul trebuie să transmită activ la putere mare pentru a provoca interferențe audibile. Aceasta înseamnă că trebuie să trimită sau să primească un apel la marginea recepției celulei, care este de obicei în jur de 5.000 până la 10.000 de picioare. La sol, cu o recepție bună, este rar să auzi interferențele (dar nu imposibil) și pentru cea mai mare parte a zborului peste 10.000′ nu ai recepție și telefonul tău pur și simplu își consumă bateria în liniște.
3. Telefonul
Unele modele sunt mai rele decât altele, telefoanele GSM fiind unele dintre cei mai gravi infractori. Și pe măsură ce timpul trece, se aud din ce în ce mai puțin pe măsură ce tehnologia telefonului avansează.
4. Avionul
Conform unui pilot, dimensiunea este mai mult un factor decât vârsta aici. Cea mai mare parte a experienței lui de zbor din ultimul deceniu a fost cu avioane regionale mai mici. Un inginer electrician vă va putea oferi ecuații despre puterea câmpului și căderea pe distanță. Așa că vom rezuma și vom spune că trebuie să fiți destul de aproape de echipamentul radio pentru ca telefonul să interfereze.
Deci, într-un 767 cu un fuselaj larg și o bucătărie între cockpit și clasa întâi s-ar putea să nu existe niciun scaun de pasager suficient de aproape de echipamentul radio pentru a interfera un telefon mobil. Pe un RJ, primele locuri pot fi la mai puțin de trei metri de radiourile piloților. Toate acestea trebuie să coincidă pentru ca un telefon să provoace interferențe sonore.
5. Aș avea probleme dacă îmi las accidental telefonul pornit și interferează?
Probabil că nu, din toate motivele pe care le-am menționat mai sus. Pur și simplu nu merită, în general, ca echipajul să vâneze un telefon care generează puțin zgomot la radio. Și piloții sunt alergici la documente, așa că nu ar merita să raportezi un pasager la FAA. Acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic, dar practic vorbind, nu se va întâmpla decât dacă pasagerul refuză să nu mai trimită mesaje atunci când i se cere să activeze modul avion.