Un pasager a postat pe pagina sa de Facebook ce a pățit într-un mare aeroport din România.
Acesta povestește că și-a achiziționat de la o companie americană bilet pentru un zbor din Aeroportul Otopeni, a ajuns cu 80 de minute înainte de decolare pentru a face check-in dar a avut parte de o mare surpriză. I sa transmis că locul său a fost dat altcuiva, motiv pentru care el nu mai poate urca în avion, toate locurile fiind ocupate.
De la casa de bilete i sa oferit ca singură alternativă o rezervare pentru un zbor care va avea loc peste trei zile, pentru aceasta trebuind să achite o taxă de 80 euro pe lângă costul biletului deja achiziționat.
Drepturile pasagerilor
Potrivit unui regulament european, companiile aeriene pot vinde bilete peste capacitatea aeronavei, pentru a compensa situațiile atunci când un pasager nu mai vine la îmbaracare. Totuși, în același regulament sunt prevăzute și obligații pentru companie, dacă la un zbor suprarezervat apar toți pasagerii: trebuie să găsească locuri disponibile sau să plătească despăgubiri între 125 și 600 de euro.
„Dacă pentru un zbor suprarezervat apar toți pasagerii, compania aeriană este obligată să găsească locuri disponibile pasagerilor suplimentari la bordul altei aeronave sau să plătească despăgubiri. Acestea pot varia de la 125 la 600 de euro, iar dacă e cazul, cazare pentru situațiile în care pasagerilor respectivi le sunt găsite locuri pentru un zbor a doua zi. Dacă un pasager este refuzat la îmbarcare din vina operatorului, acesta din urmă trebuie să suporte cheltuielile asociate cu anularea sau întârzierea cursei.”. (sursa: Regulamentul CE nr.261/2004)
Reprezentanții companiei low-cost au transmis că vor veni cu reacție.