După lungi dezbateri, păreri pro și contra, în cele din urmă testarea elevilor a început. Însă, lucrurile nu merg așa cum ar trebui, mai ales că unii părinți și-au descoperit spirtul antreprenor. Multe din testele primite de elevi la școală au ajuns să fie vândute de părinți pe internet.
Conform procedurii, elevii ar trebui testați de două ori pe săptămână, așa că fiecare elev primește de la școală aceste teste. Însă pentru că lucrurile sunt vagi, iar testarea a fost lăsată la îndemână fiecărei școli, au apărut imediat problemele.
Majoritatea școlilor au ales varianta ca testarea să fie făcută acasă, de părinți, de două ori pe săptămână. În ceea ce privește comunicarea rezultatelor, există școli care vor să afle rezultatul doar dacă este pozitiv, iar altele au cerut ca toate rezultatele să fie comunicate.
Astfel, cum situația este mai mult „la liber” au apărut imediat și primii mici afaceriști. Unii părinți au decis că este mai profitabil să vândă pe internet testele primite de copii la școală. Pe site-urile de profil au apărut numeroase anunțuri în care kiturile sunt scoase la vânzare, iar prețurile variază de 15 la 50 de lei.
Cum se desfășoară testarea?
Pentru a nu exista situații ca mai sus, unele școli au decis că testarea se va face în clasă, însă majoritatea unităților de învățământ au decis ca elevii să se testeze acasă, astfel că adultul care supraveghează procedura trebuie să se asigure că testul este folosit corect și rezultatul comunicat. Însă nimeni nu poate să garanteze acest lucru, iar totul se bazează pe buna-credință a părinților.
„Autoritățile nu au gândit această activitate de testare în unitățile școlare cum o fac celelalte state. Nemulțumirea noastră este dată de faptul că în familie nu ajunge pachetul nedesigilat, astfel că aceste teste ar putea fi compromise atunci când sunt manipulate de mai multe mâini. Plus că avem aceste teste doar pentru săptămâna aceasta”, a declarat Eugen Ilea, președinte pentru București al Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar, la Digi24.