Designerul Virgil Abloh, rege al streetwear-ului de lux, creatorul colecțiilor bărbaţi Louis Vuitton, a murit duminică după o luptă nemiloasă cu cancerul.

Virgil Abloh, star al generației milennials și primul mare designer de culoare recunoscut pe scena internaţională a modei, a murit la doar 41 de ani. Anunțul a fost făcut de LVMH, compania-mamă din care face parte Casa Vuitton.

„Grupul LVMH, Casa Louis Vuitton şi Off-White anunță cu imensă durere dispariţia lui Virgil Abloh, răpus duminică, 28 noiembrie, de un cancer cu care se lupta de câţiva ani”, a scris LVMH pe contul său de Twitter.

Designerul Virgil Abloh a murit. Avea doi copii

Stilistul fan hip-hop a obţinut în 2018 una din cele mai râvnite poziţii din lumea modei în cadrul brandului LVMH, numărul unu mondial în sectorul de lux. Fiu de imigranţi din Ghana, Virgil Abloh era căsătorit şi tatăl a doi copii, Lowe şi Gray.

Virgil Abloh a murit de cancer, dar nimeni nu știa că este bolnav. „A ales să ducă lupta în privat după diagnosticul din 2019” de angiosarcom cardiac, o tumoare malignă rară localizată în inimă, a explicat familia sa într-o postare pe contul de Instagram al designerului, adăugând că Virgil a fost supus  „multor tratamente dificile”. 

 

A murit designerul Virgil Abloh, creatorul colecţiilor pentru bărbaţi Louis Vuitton. Avea doar 41 de ani
Twitter

Cine a fost Virgil Abloh

Virgil Abloh s-a născut pe 30 septembrie 1980 în Statele Unite, în Rockford, statul Illinois. El a început să DJ de hip hop în liceu înainte de a absolvi inginerie civilă la Universitatea din Wisconsin şi arhitectură la Institutul de Tehnologie din Illinois.

Încă de la începutul anilor 2000, Virgil a devenit consultant artistic pentru Kanye West.  Rege al ţinutelor stradale de lux, Virgil Abloh s-a impus în câţiva ani drept unul din cei mai cool designeri în rândul publicului generaţiei sale.

Colecţia sa din ianuarie 2021 pentru Louis Vuitton a fost prezentată în cadrul Săptămânii modei virtuale de la Paris de rapperi americani într-un performance anti-rasist şi anti-homofob.

„Moda este un instrument de modelare a acestor identităţi (…) În mod inconştient, avem încredere într-o siluetă în costum şi suntem suspicioşi când vedem conturul unui hanorac cu glugă”, se arată în prezentarea colecției.